Angående hagdiskussionen

Sv: Angående hagdiskussionen

Jag tycker synd om dig som har en så slitsam hobby utifrån din dåliga rygg. Hade dina föräldrar talat om för dig redan när du va liten att om du bara hela ditt liv lever naturligt så skulle aldrig dina ryggproblem ha uppkommit. Det är konstigt att väldigt många som förespråkar naturlig hästhållning själva inte lever upp till samma naturliga levene.

Om du nu bara tar av dig skorna och resten av livet går barfota samtidigt som du återställer dina numera bekväma vatten och fodrings stationer så du tvingar dig själv till lite mer rörelase och tätare kontroller så lovar jag dig att dina ryggproblem kommer försvinna och du kommer får ett friskt sunt människoliv. Svårare än så är det faktiskt inte.

Suck... du är bara FÖR "le":cool:

vildhästar äter mellan 12- 16 timmar om dygnet. Så visar forskningen det kan man inte blunda för.
Sluta överföra mänskliga faktorer på häst. De är hästar inget annat.
Mumin

Tamhästar äter exakt likadant, och vilar dessutom med samma intervaller och ungefär samma tider på dygnet som vildhästarna. Även det finns det ju forskning på.

*så slipper folk tycka att det inte går att jmf med vildhästarna, för i just det här fallet gör det fascinerande nog det*

Till Alexandra och Mumin: :bow: för att ni orkar.

Coari: Jag skulle vilja veta vad en optimal hästhållning är enligt dig?

/Maria

Jag upplever detsamma som du. Mina gamla hästar hade två tråkiga hagar att välja på, och släppte man dem i den andra tråkhagen var de skitglada... samma när de bytte tillbaka... lite omväxling gör susen!
Men visst är det tråkigt med lera, men nu har vi ÄNTLIGEN snö och minus!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 539
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 759
Senast: svea
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 227
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023