Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Okej detta vet nog alla hästägare men jag har lyckats raderat detta ur min hjärna...Är det bra att blötlägga betforn i varmvatten?
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: BeastieBabe
·
L
Hästvård Hörde att om man blandar helosan och blåspray i en burk (så det blir en redig gegga) så ska det vara bättre än att först ta helosan...
Svar
5
· Visningar
1 600
Senast: pinky
·
Hästvård Nu behöver jag er hjälp! Det går verkligen inte att känna pulsen på min valack! Alla som försökt, veterinärer, min medryttare, alla har...
Svar
15
· Visningar
2 565
Senast: Solvira
·
Foder & Strö Jag ger upp..... Hur får man en häst att behålla hullet som inte gillar lusernhack el pellets, soja, vetekli eller olja *SUCK* Ja vi...
2
Svar
35
· Visningar
2 753
Senast: caballus
·
L
Hästvård Veterinären var på besök igår, min "tant" har fång. Boxvila & Metacam i 10dagar... Ytterligare 7dagar i boxvila efter att hon slutat...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Willebillebus
·
Hästvård Jag ger just nu fenylbutazon till min häst, han har en hovledsinflammation hf som inte vill ge sig. Han har blivit sprutad men inte...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Inka-90
·
Hästvård Om en häst har blodmask.....hur ser man det? Är det röda maskar i avföringen då? Kan de få problem med avföring och kisseri? Kan de...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Jag kommer att ha min islandshäst i ett nytt stall från och med februari och jag har precis gjort en analys av hösilaget på det nya...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ang
·
Foder & Strö Vad finns det för kalktillskott man kan ge hästarna??
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Halifaxen
·
Hästvård har suttit och bläddrat omkring här på hästvårdforumet utan att egentligen hitta det jag letar efter... i söndags när jag stretchade...
Svar
16
· Visningar
2 953
Senast: zazzarazz
·
Foder & Strö Flytta gärna tråden om den ligger fel.. Jag ger mina avels ston avels mineraler. Min hingst får vitlöksmineraler. Skall jag ge min...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Nu har jag fått höra att om man har en väldigt pigg häst så är korn lugnande. Jag har också hört att om hästen behöver lägga på...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Jag har en unghäst på 1,5 år. Natten till igår så hade hon varken druckit eller ätit, det gjorde hon heller inte under gårdagen eller...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 051
Senast: Bounce
·
L
Hästvård min häst har en "fistel" på ryggen.. (tror de heter så?) alltså, en slags knöl. Han hade den när jag köpte honom..Hur får man bort det...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: attempt
·
I
Hästvård Hej! I går när jag tog in Rambo hade det varit väldigt kall på dagen, Kallt som det inte vart innan. Och eftersom det har varit...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: Idi_oten
·
Hästvård Vad är en normaltemp på föl? Ingen skillnad på stora eller små hästar va!?
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: Miaa
·
Z
Foder & Strö vad är linfrö bra för och isåfall krossad eller hel, hur ger man det?
Svar
1
· Visningar
623
T
Foder & Strö Jag är ny på det här med fri tillgång på hö och lösdrift.Vi har nu haft vår kallblodstravare och en bruksnordis på lösdrift sedan...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Druvan
·
M
Hästvård Igår när jag tog in mitt varmblod såg jag att han blödde strax över vänster knä, bak:( Såg idag på¨täcket att spännet vid bakbenen...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: Morningstar
·
B
Hästvård när man låtit hösilagebalen vara öppen för länge?
2
Svar
23
· Visningar
2 533
Senast: Rebecka83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023