Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Har nu två gånger lagt in tråd ang någon som skär hästar i V-tuna och undrar om andra hästägare vidtagit åtgärder?? Varför tas tråden...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: Boj
·
Foder & Strö På analysgarantin står ju alla värden i % o jag som e superkass på matte blir inte klok på det när jag ska räkna ut i g/kg foder, kan...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Veronika
·
C
Hästvård Hejsan! Hur mycket spån går det åt under en månad egentligen och vad kostar det? Boxen har mått för en stor häst. Vore toppen med svar...
Svar
10
· Visningar
2 186
Senast: tgd
·
K
Foder & Strö Nu så har det då gått och blivit ordentlig vinter med många, många minusgrader! Himla skönt att slippa leran måste jag säga :smirk...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Lisis
·
W
Hästvård Grannen ringde mig precis för att få en förklaring på ett "problem", men eftersom "problemet" var för mig okänt vänder jag mig till...
Svar
11
· Visningar
1 448
Senast: Norrsken81
·
Hästvård Ev. ska jag börja ge min häst hösilage, för mig är det då en självklarhet att hon ska vaccineras mot botulism. Om jag har förstått rätt...
Svar
5
· Visningar
977
B
Foder & Strö Har enligt Hippocampus Foderstatsberäkning räknat ut en foderstat till min häst. Enligt den visade det sig att hon får i sig för lite...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: Bisquit
·
Hästvård Bekymrar mig lite över att min häst verkar lite skev.. Han har behandlats av Equiterapeut ett par ggr, första gången hittades en hel del...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: moli
·
W
Foder & Strö Jag har en mulle på 158 cm och en foderponny på 120 cm. Båda går ganska lite, och just nu får dom lite havre, mineraler enl dosering på...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: bubbel
·
E
Hästvård jag har ett halvblodssto som jag har, hon står tsm med en annan stor häst+ en liten shettis. vi har förut provat ge dom hösilage såhär...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan hej! sitter här o funderar lite.. Tråden kanske jag har lagt fel så om jag gjort det kan ju moderator få äran o flytta den;)...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö hur lång tid ca tar det för eran häst att äta upp 1 kg hö ? berätta gärna vad det är för typ av häst storlek osv. förstår givetvis...
2
Svar
29
· Visningar
1 753
Senast: AnnaKarinA
·
C
Hästvård Hej allihopa! Jag tar hand om en treåring som står på stall nu under vintern och han har fått kraftig strålröta bak enligt hovslagaren...
Svar
12
· Visningar
3 527
Senast: Suuz
·
B
Hästvård hej. min häst är svullen i huvudet, alltså fram i huvudet på ganachen. Svullnaden går ner vid ridning och ibland när hon får komma...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: blohme
·
R
Hästvård :confused: ser att det nästan en fluga i stallet att linda ben,natt morgon ,lunch,middag,en del byter lindor för ridnings passet...
2
Svar
35
· Visningar
2 591
Senast: MaLinn
·
J
Hästvård finns det något bra tips på hur man får hästar att sluta bita sönder de andras täcken?? i vår hage är det tre hästar och den ena biter...
Svar
7
· Visningar
1 310
Senast: AKB
·
S
Hästvård Har ett fullblod som är väldigt känslig då han har vinterpäls och det är värst nu innan han börjar fälla. Han får skav lite var stans...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: ponnylollo
·
N
Hästvård Snart dax att sko pålle igen. Men vad tror ni, är det någon idé att sko med snösulor och brodd? kommer det bli nån vinter? kan...
2
Svar
33
· Visningar
1 941
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Blev mycket orolig när jag läste i en tråd att man bör undvika linfrö om man inte kokar dem. Har sökt runt på internet och fann fakta...
Svar
15
· Visningar
1 644
Senast: jupiter-judex
·
N
Hästvård hur går man till väga då? Min pålle har aldrig stått i spilta men kommer kanske få göra de hos blivande fodervärden. Tror inte att...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Bim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka