Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Många här i tråden verkar tycka att vaccinering är något onödigt, overksamt och farligt. Läs på lite!!
OK, hästarna dog inte förrän på onsdagen och tävlingen kördes på tisdagen, men redan på tidsdagen och säkert någon dag innan det så borde väl misstanke om A2 virus funnits.
Även om ingen av er var där, har ni någon aning om det basunerades ut att ev smitta fanns på anläggningen så folk hade en chans att välja at åka dit eller inte?
Det mörkas säkert inom ridvärlden, det betvivlar jag inte, men mig veteligen så ställer klubbar in tävlingen om ens misstanke för tex A2, kvarka eller liknade kan finnas på anläggningen, detta då innan provsvar kommit.
Min fd klubb har ett par tillfällen gjort detta (och självklart stängt anläggningen), dock har det ingen av gångerna visat sig vara något av ovanstående, klubben har förlorat massor med pengar på det men vill inte riskera att föra ev smitta vidare.
Jaa?
Inlägg i debatten eller bara några länkar?
PL
100% effektivt o 0% biverkningar! Så bra var inte ens smittkoppsvaccinet som vid det här laget räddat många miljoner människoliv.
PL
Bara några länkar med lite mer kunskapsgivande information än ogrundade inlägg i debatten.
Jag har för mig att en länk tidigare har hänvisats till från ngn där egna argument och kunskap har "haltat lite" där som nu.
Personligen har jag inget mer i denna tråd att göra än att min uppfattning är att vaccination inte bygger upp hästens eget imunförsvar nämnvärt. Däremot så bygger en frisk häst otroligt snabbt upp antikroppar och sitt imunförsvar om man utsätter den för smitta.
Virus är jag ytterst tveksam till om det går att vaccinera emot så vida man nu inte genom forskning lyckats häva muteringen av virusets mutering.
Har du verkligen läst igenom och förstått VAD SOM STÅR i dina egna länkar med de åsikterna??
*Kl*
Hästen som dog på Mp hade INTE A2 enligt djungeltelegrafen.
Stämmer det att det är den B-tränare som ryktena säger så tror jag på det för h*n träffar otroligt mycket hästar inom yrket och har koll på sina hästar.