Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Undrar om det är farligt för hästarna att släppa dom i sommar hagen nu när det har frusit i backen? Tänkte om det finns risk för fång...
2
Svar
21
· Visningar
2 025
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö ska få in en ny häst (tror den var är dräktig) i stallet och denna häst har gått på lösdrift och enbart ätit silage. Vi har ju hö i...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hej! Vi har fått nytt hö i stallet. Analysen är gjord för nötdjur. På analysen står att läsa att torrsubstansen är 84%...
Svar
3
· Visningar
793
Hästvård Vilken ska man kontakta först? För 2 dagar sen, märkte jag att min häst började ömma i ryggen, ungefär från där ryggen slutar o i...
Svar
11
· Visningar
1 396
Hästvård Idag kommer hästterapeuten och behandlar min häst, vad jag vet så innebär det massage. Vad gör en terapeut mer än masserar? Hur...
Svar
1
· Visningar
627
Hästvård Startade nyligen en tråd ang lumbo-sacrallåsning... Min ET var här i veckan och konstaterade helt återställd rygg och bättre rörelser...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Nora
·
M
Hästvård Undrar över om någon har erfarenhet av pricktest på häst? Eventuella biverkningar, ungefärlig kostnad, lämplig veterinär/klinik etc?
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Mummelmy
·
Hästvård Min häst äter inte, eller han tar en tugga sen äter han inte mera av maten.Men han går ut till ensilaget(han går på lösdrift) och äter...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: LuckyBoy
·
K
Hästvård klippte min shetlandsponny idag för hon har kliat sej väldigt mycket och pälsen var så tjock. det var som en massa skorv i hela pälsen...
2
Svar
20
· Visningar
8 549
Senast: kramcrazy
·
Hästvård Är det någon här som ger sin häst kortison mha inhalator? jag skriver mitt exjobb om just inhalationsterapi vid COPD/RAO/heaves och...
Svar
4
· Visningar
2 073
Senast: orion_x
·
P
Hästvård Hej! Jag undrar lite om A2! Hur länge sitter viruset i kläderna när man haft dom i ett stall med viruset? Kan man sen ha kläderna ca 2...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Phedra
·
C
Foder & Strö Hejsan! Skulle jätte gärna vilja veta vad kostnaden ligger på ( ca) för foder till en stor häst per månad. Det skiljer från häst till...
2
Svar
27
· Visningar
2 116
Senast: Paradis
·
K
Foder & Strö Vad ger ni era unghästar för mat och hur mycket? Kraft & grovfoder.. 1-åringar och 2-åringar, även andra är välkommna ;)
Svar
13
· Visningar
1 495
Senast: attempt
·
Foder & Strö I mitt nya stall som jag ska ställa mitt älskade vblsto i snart gör alla fodringar samt ut/insläpp, det kommer att se ut så här...
2
Svar
22
· Visningar
1 790
Senast: Pandoora
·
Hästvård Inte de bästa bilderna då de e tagena i stallet och han ville inte helt stå som jag ville...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 692
Senast: anders64
·
V
Hästvård Nu måste jag få hjälp. Köpte en lädergjord med magplatta häromdagen och efteråt var pållan alldeles svullen och hård där den suttit...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Lilla_Millan
·
Hästvård Vi har en åring i stallet som troligen har en lös benbit i kotleden. Hästen har aldrig varit halt på benet, men kotan är förtjockad på...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: elle12
·
Foder & Strö Äre nån som har ett riktigt bra recept på hembakat hästgodis? skulle vilja ge pållan nått lite extra som ja gjort själv :smirk...
Svar
12
· Visningar
2 835
Senast: Tosa
·
P
Hästvård Det fungerar inte med dotterns ponny. Pållen har tidigare "troligen" blivit riden med för trång sadel. Efter flera massagetillfällen är...
2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Miks
·
Foder & Strö Min häst går med 9 andra hästar som alla står olika mycket vid den fria tillgången på hösilage. Hur sjutton ska jag kunna räkna ihop en...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: CallMeAce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V