Gräs farligt?

Sv: Gräs farligt?

Här släppte vi hästarna på sommarbetet för att alla andra hagar var direkt livsfarliga när den upptrampade leran frusit. I förebyggande syfte gav vi den mag&tarm.
Det gick inte alls.:cry:
Shettisen som fick fång i somras klarade det utan problem, och det gjorde X-ponnyn också.
Men nordsvensken som vad jag vet aldrig haft problem med magen fick kolik.
Idag har sambon fixat en ny hage, med hjälp av hilti-maskin för att komma igenom tjälen.

Sv: Gräs farligt?

Vår fånghäst i stallet släpptes i hagen med de andra nu i höst när gräsmängden minskade och det frusit. Fång! Fick veta av veterinärerna som var att risken var stor också med visset och fruset gräs.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag undrar hur pass farligt det är att släppa hästar på fruset gräs? Det är kort gräs bara som växt upp efter att dom tröskat där och...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 248
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb