Hur ser han ut i hull/muskler?

Sv: Hur ser han ut i hull/muskler?

Känner igen vissa "problemområden" där musklerna fattas..
Just vid manken satte Lita dåligt, men det blev bättre när vi bytte sadel.. hoppas ni hittar en ni trivs med sen :idea:
på bilderna bakifrån... är han lite sned i bäckenet till höger eller står han bara konstigt??:crazy: (min har varit sned till höger och ser många hästar som skulle behöva träffa en bra ET... gjorde underverk för oss :) )
Tycker att han ser fin ut med tanke på att det är vinter och inte alltid så lätt att hålla igång träningen ordentligt, de har ev. haft vintervila osv. Härlig färg på din pålle :d
Om hovarna säger jag bara att jag gärna lånar lite trakter av din till min som är fullkomligt utan trakter på alla fyra..:p

Självklart var ju det förra inlägget till dig Sweep ;)
*virrpanna jag :angel: *

han står snett på den bilden och om det är någon sida som är lite "sned"/något mindre musklad så ska det vara vänster.

om din häst saknar trakter så kan du be din hovis att göra en avlastning på trakterna och korta tån, det fixar han på 4-5 skoningar om han inte klantar till det, och du har samma hovis hela tiden,villsäja, detta påverkar inte hovens funktion,men takterna slits ju när dom rör sig mot skon så det tar lite tid, men det är ju mycket vanligt på fullblod därav namnet galopphov:idea:

ja jag skulle då inte kunna ha någon sånn, min näsa rinner konstant på vintern, så kanske inte skulle va så läkert på mig då..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hundhälsa Jag tycker att det här med att kontrollera hullet på hundar är ganska knepigt. Det låter lätt - hunden ska ha en markerad midja både...
2
Svar
35
· Visningar
4 637
Senast: Vastgota
·
Hästvård Hej allihop Jag har ett dilemma. Lång historia kort: Min häst har haft en hålvägg i en hov i flera år. Förra veckan slant hovslagaren...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur