Hur ser han ut i hull/muskler?

Sv: Hur ser han ut i hull/muskler?

oj va mycket bekymmer du haft.. =/
tur det verkar bli bättre =)

Jag tycker hästen ser fin ut i hull, glad och trevlig ut. Den kommer att bli RIKTIGT URLÄCKER när den fått lite mer muskler över manken och lite på ryggen. Din häst är jättefin! :love:

hejsan, till att börja med så tycker jag han ser jättefin ut i hullet... lagom... det gör inget om han går upp lite i vikt (1-5kg) men ABSOLUT inget måste.. sen så är det mkt prat om att han inte är riden på ett tag o givetvis tappar han muskler då.. men sen är frågan hur gammal är han? av att dömma av bilderna kan jag tänka mig mellan 7-13 år.. o just i den åldern så är det lätt att bygga upp musklerna.. (tycker jag, men jag kan ha fel) min häst har oxå lite för lite muskler just nu... äter din från hönät??? i så fall lägg höet på golvet så slipper du så kallad underhals ( inte för att jag tycker han har det men det kan komma så småningom) så syns hals och nackmuskler bättre sen... ang ryggmusklerna får du hoppas på att snön är borta snart o rida barbacka i backar.. klättra är jätte bra för just rygg och mankpartiet.. även rumpa och lår blir fina... ska du ha max effekt på rygg/manke ska du rida barbacka.. så musklerna får jobba fritt... =) hoppas att du annars har en mysig vinter med din pålle.. nu ska jag ut och "natta" mina... mvh E

Han är 15.
Nej han äter inte ur hönät..
vi har inga bra backar att klättra i här.

fin häst du har, tycker han ser helt ok ut i kroppen d e ju en travare så trava kan han,lite rundare rumpa får han ju me gallop så de e inge problem . men jag antar att han e lite stark i munnen,men du rider ju på kandar så ta lite till i stången,det tål han. tycker kanske om jag får det utan att verka som en jävla besservisser att fram hovarna måste kortas ner med trakterna en aning så slipper du onödiga igenom tramp

nej han är inte stark. jag varierar bett ofta och hade idag kandar för vi red ute i snön och då kan han bli lite pigg och vill galoppera men med kandaret så är han lugnare.
Han har bara broddar i trakterna så det är kanske det som gör att det ser ut som om att han måste kortas

jag förstår, d e inte lätt att se på bilderna heller men man får försöka gissa sågott de går,vi e ju inte vana att bara ha traktbrodd här i jämtland,,men det var fina bus bilder. va har du för sadel då

nej jag brukar inte ha bara traktbrodd heller men tog det iår för det var ingen vinter så jag slapp ha skydd i hagen.
Caprilli by bates

jajamen fint skall fint ha,,,, en annan grej ja tänkte på är om du inte är rädd att fastna med din nos grej ,typ i svansen eller så ,jag hade en ring på och det höll på att kosta mig fingret.

nej det är jag inte. har inte fastnat med den i nått på 7 år så..

Inte de bästa bilderna då de e tagena i stallet och han ville inte helt stå som jag ville.
Tycker han ser trevlig men du måste skaffa en annan sadel! Bli inte arg på mig mig nu men jag anser även att du ska fundera på att skaffa en annan hovslagare.... Hans framhovar är inte roliga.... Lycka till...

Jag SKA skaffa en annan sadel men det finns bara en sadelmakaren i "närheten" och den tycker jag inte så mycket om.

Vad är fel med framhovarna?

Jag SKA skaffa en annan sadel men det finns bara en sadelmakaren i "närheten" och den tycker jag inte så mycket om.

Vad är fel med framhovarna?

Framhovarna påminner lite om "platå skor." De ser för "höga" ut. Förstår du hur jag menar?

Jag tycker inte din häst är speciellt tunn över ryggen. Antar att det är en travare och de är väl lite som fullblod, svårmusklade just i ryggen. Jag har själv ett fullblod som är väldigt välriden och har mycket bra kondition. Han är väldigt tunn just vid manken om man skulle jämföra med ett vanligt halvblod. En del hästar är bygda så.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hundhälsa Jag tycker att det här med att kontrollera hullet på hundar är ganska knepigt. Det låter lätt - hunden ska ha en markerad midja både...
2
Svar
35
· Visningar
4 637
Senast: Vastgota
·
Hästvård Hej allihop Jag har ett dilemma. Lång historia kort: Min häst har haft en hålvägg i en hov i flera år. Förra veckan slant hovslagaren...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30