Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och tanten. Som inte ser riktigt lika tjock ut. Visa bifogad fil 52410
Eller hur. Det är lite kul hur olika det kan se ut. De väger båda två runt 7,5 kg. Hanhunden är lite större än tiken, men inte så mycket.Haha, ja, verkligen helt annat intryck på dessa bilder. Nu tycker jag ingen ser vare sig för smal eller för tjock ut.
Du är inte ensam om att tycka det är svårt - och så har vi de där hundarna som är kring året och som precis som riktiga tonåringar blir magra och gängliga eller rultigaTänkte på den här gamla tråden när jag läste i tråden om hur man bantar hundar.
Jag tycker fortfarande att det är svårt att bedöma hull. Kände på hundarna i nosworkgruppen igår för att jämföra lite. Har en släthårig fågelhund med i gruppen och hon ser verkligen ut att vara i fin form. Hyfsat musklad (behöver träna mer på att bedöma det där), tydlig midja och man skönjer de bakre revbenen i vissa lägen. När jag kände på henne tyckte jag att det kändes som att hon skulle vara i något högt hull, men i så fall så ljuger mina ögon .
Det är lätt att känna om de är alldeles för smala och att känna/se om de är alldeles för tjocka, men att känna när de är lagom är tydligen inte så lätt om man är en Takire. Men är man dålig på något så finns det ju i alla fall förbättringspotential .
Snygg!Här är min hane i toppform (både enligt mig, fysio och vet). Dock mitt i en inandning så bröstkorgen är lite tydligare än vanligt.