Foderkostnad per månad!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Carro83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 116
Sv: Foderkostnad per månad!

Jag vet var du kan köpa Speedi Beet.
Har det till mina hästar och det fungerar bra, speciellt till de som är lite känsliga med magen.
Kanske inte det godaste de fått men absolut inga problem om det t ex får det ihop med lucernen.
PM dig om du vill i kväll när jag är hemma om var det går att köpa.

Fjording som äter hö med suveräna värden...
samt lite mineraler och morötter...

=500 kr per månad

// M

Den ÅF du tänker på är förmodligen den som Masse handlar av, ja. Du kan även höra dig för där då de har koll på vilka runt om i landet som också säljer S.B , eller så kan de kontakta dig om vilken som är din närmsta ÅF .

Jag fick svar av dom och hittade närmsta ÅF inom en radie på 5 mil i af .

Japp! Det är det troligen. Handlar man direkt från dem så i allafall jag får återförsäljarpris vilket gör ganska mycket på var säck jämfört med affärspriset.
Men jag vet andra som säljer det i affär också.

Min häst får
9kg hö /dag
2kg krafft grund / dag
600g betfor / dag
+ b-vitamin, ÄCV, "blå miner" .

De blir ungefär 800-900kr per månad .

Hö 12 kg (ingår i stallhyran, 2000 kr för fullskötsel 7 dagar i veckan, halmen ingår oxå:banana: ). Får 5 dl havre efter motion - ingår oxå.
1 liter betfor torr mängd - kostar 2.32 kr/kg + moms
1 liter vetekli - 2.70 kr/kg + moms
1½ liter fibergi låg - 4.88 kr/kg + moms.
6 dl lusernpellets - 2.52 kr/kg + moms
2 dl foderjäst - 7 kghink går på 180 kr ca. 2 dl = 160 g
50 g Miner Blå pellets
Plus hans "pulver" ( kiselgur, biotin, Bioglucomin, bakteriebalans, tokosel, Emin b-vitamine).
Ca 500 kr/mån.
Men eftersom pållen har gått ner i hull (vid flankerna:( ) de senaste 3 veckorna pga dåligt proteinvärde i höet, måste jag leta efter något mer proteinrikt foder än fibergi låg. Tror det blir Groov 125:confused:

KL*

Min kille kostar ca800kr/månad
stot kostar ca650kr/månad

Höt är ej medräknat då vi tar eget hö och det vet jag ej hur mycket pengar/tid vi läger på.

Kram

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Sryoqwe
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka