Vad tror ni om denna foderstat?

Sv: Vad tror ni om denna foderstat?

Hej igen!!! En fråga!!! Varför ge hö i hönät? Det är onaturligt för en häst att äta med huvudet högt, de betar på marken. Varför ta bort sånt som är naturligt för hästen? Hästen vill äta sin mat från marken...

om man har en häst som lägger på sig lätt skulle jag inte dra ner på höet men ge ett hö med mindre energigrejs eller vad det nu heter :angel:.

;)

det tar längre tid att äta från ett hönät och det blir ju inte nedtrampat heller.
Det är väl ett val av ägaren, men jag ser inget dumt med att äta från hönät? Visst, den står ju inte med huvudet nere men gör den det hela tiden i vilt tillstånd då?
nee, stora delar av vintern så äter den ju bark och löv och diverse i ungefär samma höjd.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 600
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 315
Senast: ufot
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 073
Foder & Strö Är det någon somprovat ge Pavo Nervkontroll som foder? Har det haft nån effekt på en stressad nervös häst? Eller har nån anna nåt tips...
Svar
6
· Visningar
2 155
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30