Transpotering av häst

Sv: Transpotering av häst

Jag har läst dina inlägg och har inte hittat någonstans där du förklarar hur ditt släp kan vara så avgasfritt som du vill ha det till.Du går på dina egna organs upplevelser inget ont i det,men har du låtit mäta luften inuti din transport efter någon timmes färd?
Likaså hur fungerar ditt perfekta släp gällande fläktsystemet? Hur kommer friskluft in?
Man kan inte gå in i ett forum och idiot förklara alla som kör med sin lucka nere på transporten och sedan inte kunna lägga fram klar fakta och framförallt argument till dina utdömmande ord.
Så fram med fakta och rejäla argument så kanske jag kan börja fundera på din perfekta transports lyxiösa ventilation (som jag absolut inte tror finns i någons transport).Ev förbättra min egen transport. Men fram tills fakta är framlagt så kör jag och kommer alltid köra med helt eller delvis lucka öppen.

Jag har redan skrivit mina argument. Du kan ju läsa igenom hela tråden och se över mina inlägg (igen!?) så får du svaren på dina frågor kanske.

Mitt släp är absolut avgasfritt och har bra ventilation tack vare fläktarna. Stör det dig?

Du har inga argument, du har en massa personliga värderingar baserade på eget tyckande och smak.

Det som 'stör' mig är att du övht inte kan lägga fram ett enda FAKTA för HUR ditt släp på något magiskt vis skulle vara avgasfritt. Du har talat om släpmodell, och att du har tre fläktar. Du kan dock inte tala om varför det är tre fläktar, hur de är placerade, vad de är för typ eller ens hur de fungerar. Du vägrar svara på hur TILLUFTEN är ordnad i släpet, och du har bara en personlig uppfattning att släpet är helt avgasfritt som svar på hur du vet att det är det..

Så, jag väntar fortfarande på ordentliga saksvar och fakta. När du inte ens kan tala om vad du har för tilluftsintag, då inser man liksom att du har noll koll på ventilationen i släpet. (Ventilationen i släpet kan vara alldeles utmärkt, men du kan inte ens berätta hur den fungerar, bara att du 'bestämt dig för' att den är jättebra och släpet avgasfritt.)

Mitt släp har INTE jättebra ventilation med luckan stängd. Jag är MEDVETEN om det, jag kan redogöra precis för vad det finns för ventilationsöppningar och hur de sitter, jag vet också vad jag bör göra för att förbättra ventilationen och hur om jag vill ha luckan öppen. Du kan som sagt inte ens komma med basfakta och tala om var och hur ventilationen sitter i ditt.

Det är ändå upp till var och en och bestämma om luckan ska vara uppe eller nere under färd. Finns ingen lag på det så varför ens diskutera det? Ångrar att jag startade tråden för alla tycks ju veta "bäst".. speciellt DU :angel:

Du startar en tråd där du hårt kritiserar de som kör sina hästar med lilla luckan nere. När inte tråden utvecklas till att alla håller med dig, och du blir pressad av sakfrågor du saknar svar på, då blir du aggresiv och hävdar att 'ditt släp är jättebra och har superbra ventilation och är helt avgasfritt, så det så'.

Och du tycker jag vet bäst? Intressant tolkning.. Jag vet hur ventilation i grunden fungerar, och vill gärna veta mer hur du löst ventilationen i ditt släp och hur det kan vara avgasfritt. Dvs jag ber dig svara på enkla frågor som stöder det påstående DU gång på gång framhållit. Är det att veta bäst? Kanske, för jag vet iaf bättre än dig grunderna kring ventilation. Sen om det stör dig är det beklaglig. Mest beklagligt tycker jag det är att du varken är intresserad av att lära, eller ens ta till dig andras (nu menar jag inte bara mig) erfarenheter och funderingar.

Det är ändå upp till var och en och bestämma om luckan ska vara uppe eller nere under färd. Finns ingen lag på det så varför ens diskutera det? Ångrar att jag startade tråden för alla tycks ju veta "bäst".. speciellt DU :angel:

Va bra att du tycker det nu. I början lätt det inte som det. Det var ju du som vill diskutera det!? Tycker du har haft en trist attityd genom hela tråden.. :mad:

Alla kanske inte har råd att köpa en apollo transport och modifiera om den så att det sitter 3 fläktar i den:mad:

Min arab har åkt transport i hela sit liv med både nere och upp med luckan och han har inte dött av det..han har i stället vunnit 3 sm guld,vart bland världens 10 bästa i VM och bvarit årets arab i sverigen inom distansen så såååå farliga kan inte avgaserna vara om hästarna som åker mkt och tävlar ändå presterar så mycket som dom ändå gör.Hmm undra hur elit idrottarna gör??Går med syrgas tuber på ryggen för att inte få i sin avgaster när dom är ute??

Min arab har åkt transport i hela sit liv med både nere och upp med luckan och han har inte dött av det..han har i stället vunnit 3 sm guld,vart bland världens 10 bästa i VM och bvarit årets arab i sverigen inom distansen så såååå farliga kan inte avgaserna vara om hästarna som åker mkt och tävlar ändå presterar så mycket som dom ändå gör.Hmm undra hur elit idrottarna gör??Går med syrgas tuber på ryggen för att inte få i sin avgaster när dom är ute??

:bow: :bow: undrar just hur han kunde prestera så bra om han nu fått avgasförgiftning av att åka transport?!:p

tror förövrigt att avgaserna som gjorde TS snurrig kom långt före hon åkte transport...:angel:

Du startar en tråd där du hårt kritiserar de som kör sina hästar med lilla luckan nere. När inte tråden utvecklas till att alla håller med dig, och du blir pressad av sakfrågor du saknar svar på, då blir du aggresiv och hävdar att 'ditt släp är jättebra och har superbra ventilation och är helt avgasfritt, så det så'.

Och du tycker jag vet bäst? Intressant tolkning.. Jag vet hur ventilation i grunden fungerar, och vill gärna veta mer hur du löst ventilationen i ditt släp och hur det kan vara avgasfritt. Dvs jag ber dig svara på enkla frågor som stöder det påstående DU gång på gång framhållit. Är det att veta bäst? Kanske, för jag vet iaf bättre än dig grunderna kring ventilation. Sen om det stör dig är det beklaglig. Mest beklagligt tycker jag det är att du varken är intresserad av att lära, eller ens ta till dig andras (nu menar jag inte bara mig) erfarenheter och funderingar.

:bow: :bow: :bow:

Jamen det förstår du väl, om den åkt i TS transport hade han inte varit en av världens 10 bästa, utan världens bästa - eller okej, iaf topp 3. Och vunnit fler SM :devil:

Jamen det förstår du väl, om den åkt i TS transport hade han inte varit en av världens 10 bästa, utan världens bästa - eller okej, iaf topp 3. Och vunnit fler SM :devil:

Jaha fannär det sååå??Illa då...så om alla börjar åkam ed luckan stängd så kommer vi snart att se mycket högre prestationer inom ridsporten....coolt :smirk:

som att hävda att det skulle vara skadligare att ha fönstren i bilen öppna än att använda fläckten.

menar inte nya bilar med aktivakol filter osv.

Du har inga argument, du har en massa personliga värderingar baserade på eget tyckande och smak.

Det som 'stör' mig är att du övht inte kan lägga fram ett enda FAKTA för HUR ditt släp på något magiskt vis skulle vara avgasfritt. Du har talat om släpmodell, och att du har tre fläktar. Du kan dock inte tala om varför det är tre fläktar, hur de är placerade, vad de är för typ eller ens hur de fungerar. Du vägrar svara på hur TILLUFTEN är ordnad i släpet, och du har bara en personlig uppfattning att släpet är helt avgasfritt som svar på hur du vet att det är det..

Så, jag väntar fortfarande på ordentliga saksvar och fakta. När du inte ens kan tala om vad du har för tilluftsintag, då inser man liksom att du har noll koll på ventilationen i släpet. (Ventilationen i släpet kan vara alldeles utmärkt, men du kan inte ens berätta hur den fungerar, bara att du 'bestämt dig för' att den är jättebra och släpet avgasfritt.)

Mitt släp har INTE jättebra ventilation med luckan stängd. Jag är MEDVETEN om det, jag kan redogöra precis för vad det finns för ventilationsöppningar och hur de sitter, jag vet också vad jag bör göra för att förbättra ventilationen och hur om jag vill ha luckan öppen. Du kan som sagt inte ens komma med basfakta och tala om var och hur ventilationen sitter i ditt.

Och du tycker jag vet bäst? Intressant tolkning.. Jag vet hur ventilation i grunden fungerar, och vill gärna veta mer hur du löst ventilationen i ditt släp och hur det kan vara avgasfritt. Dvs jag ber dig svara på enkla frågor som stöder det påstående DU gång på gång framhållit. Är det att veta bäst? Kanske, för jag vet iaf bättre än dig grunderna kring ventilation. Sen om det stör dig är det beklaglig. Mest beklagligt tycker jag det är att du varken är intresserad av att lära, eller ens ta till dig andras (nu menar jag inte bara mig) erfarenheter och funderingar..

:bow: :bow: :bow: :bow:
Kunde inte sagt det bättre själv. (Nej, det skulle jag faktiskt inte kunna ;) )

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 192
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023