Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har den senaste veckan hostat lite. Har inte ridit så mycket pga detta, men de dagarna jag ridit har hon hostat ganska mycket...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Jag ska givetvis prata med hovslagaren det första jag gör på måndag, men han är ju ledig nu. Bakgrunden är en hovböld i somras, med en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 712
Hästvård Hej! Har ett halvblodssto som precis fyllt 22 år. Hon är pigg och glad när jag rider henne men igår när hovslagaren var här och skulle...
2
Svar
20
· Visningar
2 802
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej! Här kommer ett jättelångt inlägg, men jag känner mig otroligt vilsen och kluven i hur jag ska göra.. Och ni bukefalister brukar ju...
Svar
15
· Visningar
2 797
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Hej, ny här men vi prövar! ;) Iaf jag har ett islandssto på 13 år och hon har mjölk i tuttarna, absolut inte mycket. Och hon är ju inte...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Trodde aldrig att jag skulle skriva under denna rubrik. Men min häst har blivit tjock! Hon går på lösdrift med fri tillgång på...
2
Svar
23
· Visningar
6 310
Senast: Evolution
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon mer har eller hört någon om hästar med gomspalt? För tvådagar sedan upptäckte vi gomspalt på min snart...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Masse
·
Hästvård Någon som har kunskap och erfarenhet av hästar med ems? Vår 19åriga welsh ponny har med all säkerhet detta. Hon har fettdepåer på vissa...
Svar
6
· Visningar
2 488
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Hur känner man om hästen har svullnade ben? Typ att dom är varma? Hur känns ett "normalt" hästben jämfört med ett svullet?
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Vira
·
Hästvård Hej, Jag har hört att just ponnyer har extra känslig hud och att man därför inte bör använda bandage lika mycket som man gör på vanliga...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: tolksele
·
Hästvård Som många här vet så har min häst haft en Gaffelbandsskada senaste året, jag har ställt alla frågor jag kan tänkas komma på till...
Svar
7
· Visningar
1 814
Senast: mackan
·
Hästvård Måste bara fråga om ni varit med om att en veterinär har gjort böjprov i ett ridhus (alltså ganska mjukt underlag)? Blev med häst för...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 879
Senast: Rodluvan
·
Hästvård Min häst har ett bakben som alltid är aningen tjockare än det andra. Hon har haft en del sår på det benet så vet inte om det bara är...
Svar
2
· Visningar
651
Hästvård Hur gör man? Kroppen är inga större problem, men hur får man huvudet vitt? Att spola det rent med vatten går inte, hästen får panik. Har...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Lavinia
·
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 603
Senast: Liten
·
Hästvård Har en fyraåring som jag ägt sedan årsskiftet. Han har alltid varit bökig att tränsa, inte att få in bettet, det är inga problem, utan...
2
Svar
25
· Visningar
2 556
Senast: animalasia
·
Hästvård Tvättade min hästs svans igår och då rasade det ut massa rödbruna maskar, urk, ett 20 tal och dom är ca 8-10 cm långa. Jag mailade min...
Svar
15
· Visningar
3 113
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård En av mina hästar jag har (haft den sen augusti) har inte gått en enda skoningsperid utan att ha tappat minst en sko innan femte veckan...
2
Svar
23
· Visningar
2 746
Senast: shampiz
·
Hästvård Hur resonerar ni? Hästen är försäkrad i Agria sedan födseln och jag har inga som helst planer på att byta försäkringsbolag. Däremot...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 662
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12