Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som har häst med SOL-eksem (inte knott) som har hittat något bra sätt att skydda svansen utan att använda täcke? Min häst...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Centaur
·
Hästvård Mitt stora kallblod har länge, eller iaf sen jag tog över honom ( lite över ett år sedan ) haft som en knöl på ländryggen, alltså som om...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: fridiz
·
Hästvård Jag har precis börjat fundera på om min nya hästs envisa mugg kanske inte alls är mugg, utan fotosensibilitet..? Hon har gula, variga...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Min foderhäst har haft diarré ett tag nu och vi har försökt med annat hö osv för att få bot på diarrén men det funkar inte. Hur har ni...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: Camigween
·
Hästvård Här om dagen när jag tog in pållen från hagen upptäckte jag att hon hade en svullnad nere på bogen, jag har ingen aning vad som hänt men...
Svar
2
· Visningar
1 403
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vi har idag fått hem vår ena häst nyopererad.Vi fick rådet att inte låta de andra hästarna (bara våra egna i stallet) träffa andra...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Görel
·
Hästvård Upptäckte detta nu på kvällskvisten och är lite fundersam över vad det kan vara? Det är hårbortfall och han har ej ont eller puls eller...
Svar
3
· Visningar
1 717
Senast: viltmilla
·
Hästvård Börjar misstänka att min nya häst inte tål att varmskos. Han är skodd 2 ggr hos mig nu och under sista veckorna har han haft hovbölder i...
Svar
13
· Visningar
2 627
Senast: viltmilla
·
Hästvård Ni som har häst som är känsliga mot pollen, hur hjälper ni dem? Läste om cetirizin som är till människor, att det kan ges till häst...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen jag varit fodervärd åt senaste dryga året är nu till salu. Den är 15 år och blev i höstas diagnostiserad med kissing spines...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 398
Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 168
Senast: Speedway
·
Hästvård Nu börjar den riktiga våren smyga sig på och gräset har börjat växa i hagarna... Jag bor i mellan-Sverige och temperaturen är alldeles...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Cilva
·
Hästvård - Hoppas jag la tråden rätt nu, var lite osäker. Men moderator får flytta! - Har en skimmel som har grisskär mule enda upp till...
Svar
16
· Visningar
5 827
Senast: Prick
·
Hästvård Skriver här så ni kanske kan ge mig lite hopp eller kanske får mig att tänka i andra banor. Är så att jag letar häst en längre tid pga...
2
Svar
21
· Visningar
2 454
Senast: alp
·
Hästvård Hej ! Nu är det så att "min" föredetta ponny har fått en gaffelbandskada i båda frambenen . På ena sidan är gaffelbandet av helt och...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Det här blev ju lite långt och flummit, men jag hoppas nån orkar läsa :). Jag har ett 15-årigt Haflingersto som används mest till...
2
Svar
33
· Visningar
4 967
Senast: *tove*
·
Hästvård Jag har en shettis (21 år) som haft fång flera ganger i sitt liv. Första gången när hon var 9 år sen ytterligare gånger då jag inte...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: katja
·
Hästvård Tror jag blir tokig snart! Kort bakgrund!! Hästen (10 år) fullt igång, blir oren bak på böjt spår. Ej hälta utan snubblig) Tar ut en...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: Boj
·
Hästvård Pratar om min mammas häst,en äldre man fd hopphäst. Stressig och nervig typ av ponnyras. Har blivit behandlad några ggr för magsår med...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv