Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Behöver verkligen hjälp med att reda ut en sak. Min häst är behandlad för kotledsinflammation vänster fram. Blivit behandlad 2 ggr...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Empalie
·
Hästvård Håller på att beta in min unghäst. Köpte han nu i vår så vi har inte lärt känna varandra. Har nu märkt en konstig sak. Verkar bara vara...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: lovehorses
·
Hästvård Var med min häst på klinik idag, han har ont i sin rygg. Han fick chockwawe behandling, detta ska upprepas 2ggr till. År det någon som...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: steven
·
Hästvård Hej jag har precis fått hem två nya russ, både fick fång förra sommaren för att förra ägaren slängde ut dem på en vall efter att de...
Svar
2
· Visningar
696
Hästvård Halloj! Funderade på att kastrera min hingst då han inte är användning inom avel eller så. Han är sju år, aldrig varit i avel. Kan han...
Svar
4
· Visningar
977
Hästvård Hej på er... helt ny här på buke har ett bekymmer jag behöver ha hjälp med... står installad med mina hästar i ett privat stall... nu...
Svar
8
· Visningar
1 437
Hästvård Har möjlighet att låta mina otroligt lättfödda hästar gå i ett skogsområde nu på vår/försommar där det nästan bara växer blåbärsris och...
Svar
6
· Visningar
1 615
Senast: Korven
·
Hästvård Förvirrande rubrik, men fick idag höra av en i mitt stall att hästar som är extra utsatta för flugor ( å andra insekter som biter )...
Svar
18
· Visningar
1 654
Senast: Tora
·
Hästvård Min häst har behandlats för kotledsinflammation på bådar fram. Enligt vet skulle hon stå första dagarna i sjukhage och därefter gå i...
Svar
9
· Visningar
1 718
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag skulle vilja veta om någon använt sig av sk hästpratare. Har de stämt? Tror du på det? Skulle vilja veta allt av din erfarenhet...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 092
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 659
Senast: Nielaa
·
Hästvård Jag har ett new forest sto på 24 år. Vi har problemet med henne att hon är väldigt lätt gödd och så fort hon släpps på bete (behöver...
Svar
6
· Visningar
906
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har nog provat alla flugsprayer/krämer som finns på marknaden men tycker att de bara är fruktansvärt dyra och inte fungerar...
Svar
16
· Visningar
11 385
Senast: Nielaa
·
Hästvård Hovslagaren tycker jag ska använda kopparsulfat. Läser o fler verkar de funka på, vi har testar lite annat nu ett par veckor utan några...
Svar
8
· Visningar
1 100
Hästvård Kan man se på en häst om den är opererad för lösa benbitar i haserna t ex? Finns det ärr eller något och hur ser det i så fall ut? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Attaquer
·
Hästvård Hej! Jag ska snart bli ägare till en dunderfin haflingerflicka och är givetvis väldigt lycklig över detta :love: MEN! Till min förfäran...
Svar
17
· Visningar
1 698
Hästvård Jag har ett nyfött föl som ev har det. Någon som har erfarenhet? Vad gör man? Han är i Helsingborg och UL ser bra ut men inte blodproverna.
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Mauen
·
Hästvård Fick provsvaren idag. Ena hästen 17 år, har blivit avmaskad men vet inte när sist. Andra hästen snart 3 år, aldrig avmaskad, kommit till...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Madick
·
Hästvård Vad är det högsta EPG-tal ni fått på en häst vid träckprov? <100 = väldigt lite 100-500 = lite 500-1000 = måttligt >1000...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
13 791
Senast: Madick
·
Hästvård Är det någon som har häst med SOL-eksem (inte knott) som har hittat något bra sätt att skydda svansen utan att använda täcke? Min häst...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur