Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Idag hittade jag en liten, kanske 2 cm stor knöl på min hästs rygg. Den är hård men hon reagerar inte alls när jag tar på den. Är...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: Buck
·
Hästvård Som jag skrivit tidigare har min häst haft en konstig, diffus hälta på ett framben. Kliniken kan inte se vad som är fel så vi ska testa...
Svar
17
· Visningar
2 734
Senast: Gloria95
·
Hästvård Min unghäst har idag röntgats och man har funnit en rotspetsabcess på näst sista tanden i nedre käken. Efter kontakt med...
Svar
3
· Visningar
1 892
Senast: Summerwind
·
Hästvård Hittar bara gamla trådar om detta så jag gör en ny och hoppas att det hänt något på den fronten :) Min fråga är alltså om någon vet vad...
2
Svar
26
· Visningar
3 356
Senast: _Linn_
·
Hästvård Hej på er!! Jag har en äldre fullblods valack. Ibland, efter lite mer krävande pass får han gallor i bak kotorna. Jag har fått...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Toxid
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av stängsel/att stängsla med aluminiumtråd, kan ni inte berätta om era erfarenheter? Jag har bara vana av elrep...
Svar
8
· Visningar
4 701
Senast: mizzmaria
·
Hästvård Foderhästen kom in från hagen häromdagen med en märklig svullnad på vänster bak. Den sitter bara på framsidan av skenbenet, mitt mellan...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Aliche
·
Hästvård Finns här någon som kan översätta en veterinärtext åt mig? @akleja ? Molempien etujalkojensädeluissa ala etupinnalla kohtalaisen...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: Harbor
·
Hästvård Har någon erfarenhet av greenguard senaste modellen? Åsikter? Min dam vägrar äta med korgen. Någon betesreducerare vill jag ha fram till...
Svar
6
· Visningar
864
Hästvård Efter en diskussion har jag förstått att alla inte vaccinerar sina hästar mot hästinfluensa. Hur gör ni? Ni som inte vaccinerar lämnar...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 574
Senast: Minstral
·
Hästvård Idag när hovslagaren kom så spikade han i en söm som var rostig. Kan inte det vara problematiskt? Han skodde bra med som sagt använde en...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag hoppas jag har lyckats posta tråden rätt. Första frågan är om det finns någon där ute som har/haft eller rent av stött på en häst...
Svar
18
· Visningar
2 862
Senast: Jois
·
Hästvård Störtade med hästen för tredje gången igår och börjar fundera på om det kan vara något fel på honom 2 gånger störtat i gallopp och en...
Svar
8
· Visningar
1 788
Senast: ameo
·
Hästvård Några av hästarna i stallet där vi står har efter tester visat sig ha stora blodmasken. Jag hade planerat att flytta min häst i...
Svar
3
· Visningar
2 173
Senast: Madick
·
Hästvård Visste inte var jag skulle lägga detta så lägg det gärna rätt. kommer nu att byta stall. En sak oroar mig med hagarna. De är sån där...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: Lindsen
·
Hästvård För att göra en lång historia kort. Efter mycket om och men kom vi fram till att det var kissing spines som var problemet på min häst...
Svar
11
· Visningar
8 005
Senast: karmandi
·
Hästvård Min stackars häst har blivit skinnflådd mellan låren pga brunst sekret. Jag har varit för dålig på att tvätta och för okunnig (har...
Svar
9
· Visningar
2 007
Senast: Masse
·
Hästvård Min pålle får alltid en liten kula med vitt klet nere på båda ögonen. Sen när jag tar bort det så är det snart en ny kula med klet där...
Svar
6
· Visningar
1 966
Hästvård Hej, jag behöver lite tips och råd angående mitt sto vars revben syns. Hon är inte undernärd eller tunn, hon har fin rumpa och hals. Fri...
Svar
4
· Visningar
2 044
Senast: animalasia
·
  • Låst
Hästvård Hej, kan någon tydligt förklara hur man gör ett träckprov och hur det går till? Jag kan ganska bra om det, men några luckor finns det...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur