Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej. Igår var jag med min häst på Strömsholm eftersom han har varit väldigt "bråkig" vid ridningen och problemet har bara blivit...
Svar
14
· Visningar
4 814
Senast: Bia
·
Hästvård Min ponny har haft munkorg i flera år utan problem. Jag har tyckt att hinkmodellen, Globus tror jag den heter, har fungerat jättebra...
Svar
15
· Visningar
1 519
Hästvård Vad jag förstår är canker en fruktansvärd biverkning av hovröta. En bakterie som frodas i syrelös miljö och kan förändra horntillväxten...
Svar
7
· Visningar
2 586
Senast: Ponylove
·
Hästvård I ett par veckors tid har min häst haft denna... tja vad ska jag säga, sak? På ena låret. Den ser otäck ut, men hästen min verkar helt...
Svar
11
· Visningar
1 741
Hästvård Jag har sökt efter information om luftvägssjukdomen Bronkit men har ännu inte hittat något konkret svar ifall det smittar till andra...
Svar
2
· Visningar
1 399
Hästvård Okej, okej förlåt för en -kanske- superdum fråga, men hur känner man skillnad på puls i hästens hovar och t.ex. värme? Känner man en...
Svar
5
· Visningar
3 057
Senast: Rubinen
·
Hästvård Vad skulle ni göra? Min häst är behandlad med stötvåg 4 ggr på ryggen, efter behandlingen skulle vi sätta igång honom med tömkörning och...
Svar
13
· Visningar
1 786
Senast: tuaphua
·
P
Hästvård Vår ponny är lite parallellförskjuten och nu söker jag era bästa tips på att hålla honom fräsch :)
Svar
2
· Visningar
1 119
Senast: sassiball
·
Hästvård En av mina hästar verkar vara oerhört känslig för insekter alt pollen. Hon får ofrivilliga ryckningar med huvudet och frustar oerhört...
Svar
6
· Visningar
1 054
S
Hästvård Min lille plutt har börjar hosta lite. Det är inte så mycket så det finns ingen anleding att ta ut en veterinär tycker jag. Hostar några...
Svar
13
· Visningar
6 767
Hästvård Hej! Har haft problem med att min häst blivit halt efter varje vintervila. Vet. har inte klurat ut vad det har varit förrän nyligen, då...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: hag391
·
Hästvård Under över ett år så har jag ridit och tränat en d-ponny för att jag skulle tävla honom men sommaren 2014 fick han fång och de tog...
Svar
10
· Visningar
1 486
Senast: jonna
·
Hästvård hej! Jag har ett sto på 24 år hon är pigg och fräsch men det senaste veckorna har hon börjat knaka eller knäcka i bakbenen när jag rider...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: annaaa
·
Hästvård Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har...
Svar
8
· Visningar
2 645
Hästvård Har upptäckt att min nya häst hade blod i svansen när hon brunsta, var som klumpar i svansen :crazy: Har pratat med veterinär och hon sa...
Svar
1
· Visningar
1 314
Senast: Boj
·
Hästvård Det är ju en djungel av olika tillskott så vänder mig till buke för tips... Har en häst med inflammation i bakknän och...
Svar
14
· Visningar
1 824
Senast: Grazing
·
Hästvård Hur går man tillväga för att diagnostisera en ev senskada? Min häst har skadat sig, har ett sår vid kotan som bildat en sårficka på ca...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag behöver verkligen era tips. Jag och min ponny kraschade i ett hinder och vår nära på att gå omkull när hon i sista sekund fick...
Svar
14
· Visningar
2 159
Senast: mackan
·
Hästvård Min ponny har rotation båda fram, värst på höger som också är den som har puls. Nu efter två veckors boxvila och fångskoning på klinik...
Svar
4
· Visningar
1 502
Senast: Centaur
·
Hästvård Om ca 1 vecka åker medishästen ut på sommarbete och jag tänkte att det kan vara smart att ha nån typ av första hjälpen/förbandslåda vid...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka