Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en häst på foder som har små sårskorpor lite överallt och mindre sår som jag inte vet vart de kommer ifrån, mest har hon mindre...
Svar
1
· Visningar
542
Hästvård Jag måste vara världens sämsta hästägare. Våran Ponny går snett, och jag vet inte varför hon går så. :( Vänster bakhov hamnar i vänster...
2
Svar
25
· Visningar
6 024
Senast: imac
·
Hästvård Ni som gjort en kastrering på betäckt funikel under narkos - erfarenheter tack! - Hur gammal hingst? - Årstid? - Hur går det till...
Svar
8
· Visningar
2 334
Senast: Catrool
·
Hästvård Är sedan 1 år fodervärd åt en 17 årig häst. Hästen var halt när den kom till mig. Jag har sagt upp fodervärdsavtalet och det går ut i...
Svar
13
· Visningar
1 386
Senast: ameo
·
Hästvård Hur många hektar bete per häst har ni räknat med? Vi har tre kor på gården som betar, highland cattle. Jag funderar på att göra en egen...
Svar
8
· Visningar
6 445
Hästvård Hej! Ska få hem en ponny med lite mugg på 2 ben i juni. Undrar därför hur man behandlar detta på bästa sätt?
2
Svar
20
· Visningar
2 189
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Letar efter en a-ponny för framtida körning. Har nu hittat en 5åring som stämmer perfekt in på det jag söker personlighetsmässigt och...
Svar
11
· Visningar
2 506
Senast: Evolution
·
Hästvård ... som varken försvinner eller beter som de ska. :crazy: (först och främst: jag har sökt, men trådarna var väldigt gamla och inga...
2 3
Svar
47
· Visningar
19 879
Hästvård Jag har sedan jag blev medlem i detta forum för ca. 7 år sedan hävdat att det är socker i gräset och inte fruktan som orsakar...
2
Svar
25
· Visningar
5 496
Senast: lil-sis
·
Hästvård Ponnyn har nu efter nästan fyra veckor på boxvila med butta (först två påsar, sen en) och får nu gå ut i sandpaddock eftersom hon inte...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 509
Senast: Mli
·
Hästvård En tjugoårigt halvblod som inte ridits regelbundet på några år. Går det att sätta igång och rida? Få en kondition som räcker för främst...
Svar
10
· Visningar
1 267
Senast: Görel
·
Hästvård Sly, bark ,löv, mossa, lingonris, blåbärsris, hallonris etc. Finns det någon forskning/kunskap om vad andra växter än gräs innehåller...
Svar
1
· Visningar
2 353
Senast: Noak
·
Hästvård Har just fått en liten 1,5 års hingst på halsen. Nu skall han flyttas till ett stall med mestadels ston och det hade blivit lugnast för...
Svar
5
· Visningar
2 796
Hästvård Igår fick min ponny yttre skrapsår på insidan (närmast magen) av hennes framben. Den började blöda litegrann i början. När jag kollade...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: Korven
·
Hästvård Hej kära buke! Behöver lite stöd och förhoppningsvis positiv input! Min vita springare hade busfnatt i hagen idag kring kl17. Jag såg...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: ss5
·
Hästvård Två gånger har en av mina hästar lyckats böja traktarmen på sin baksko på utsidan av vänster bak. Kan de verkligen trampa sig själva på...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: trollmamma
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på om någon har erfarenhet hur länge hästen brukar halta vid hovbensfraktur efter den fått gips/ringsko? Är det...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Malska82
·
Hästvård Någon som vet om det finns sulor (ej boots) som man kan sätta på skorna endast när man rider? För att förhindra att hästen ömmar när det...
2
Svar
31
· Visningar
3 401
Senast: yennork
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag har skaffat en greenguard betesreduserare det är första dagen hon har den och hon får inte in något gräs...
2
Svar
32
· Visningar
3 846
Senast: mackan
·
Hästvård Min madam har alltid varit snubblig av sig, men nu börjar hon snubbla på slät mark!!! Undrar om någon annan har samma problem. Vet...
2
Svar
24
· Visningar
12 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka