Var på Apoteket idag och det enda dom hade var en pytteliten zinksalve tub som säker Max skulle hålla för 2 gånger så tyckte inte att det vad värt att köpa. De hade ingen salsyvase heller, men får kolla om jag hittar det på nåt annat apotek. Istället köpte jag inotylsalva, vet du om man kan använda det på samma sett som zinksalvan? :)

Inotyol är en bra salva. Kör med den tills den är slut och köp zinksalva sedan när du bara behöver solskydd. Använd den på samma sätt som zinksalvan. Inotyol innehåller zink men är ändå fetare så den kanske till och med är bättre nu när hästen har krustor igen.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 047
Senast: Freazer
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
662
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023