Var på Apoteket idag och det enda dom hade var en pytteliten zinksalve tub som säker Max skulle hålla för 2 gånger så tyckte inte att det vad värt att köpa. De hade ingen salsyvase heller, men får kolla om jag hittar det på nåt annat apotek. Istället köpte jag inotylsalva, vet du om man kan använda det på samma sett som zinksalvan? :)

Inotyol är en bra salva. Kör med den tills den är slut och köp zinksalva sedan när du bara behöver solskydd. Använd den på samma sätt som zinksalvan. Inotyol innehåller zink men är ändå fetare så den kanske till och med är bättre nu när hästen har krustor igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.