Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tycker det känns som slöseri med pengar att om och om igen köpa nya flaskor pälsglans till min häst. Han har en riktigt stor svans och...
Svar
4
· Visningar
4 473
Hästvård Hej! Jag håller på att bli tokig över detta. Förra året gick jag omkull med min häst (väldigt otippat då hon är väldigt säker på sina...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: trollmamma
·
Hästvård Hej! Vill kolla om någon här har varit med om det här innan. Min häst tappar päls små kala fläckar över hela kroppen det har han haft...
Svar
10
· Visningar
15 697
Senast: Efwa
·
Hästvård Har en unghäst med konstaterad sinus cysta (cysta i bihålan). Cystan är tömd och spolad en gång och hästen är nu på bättringsvägen. Vet...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: mummlan
·
Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 859
Senast: tanten
·
Hästvård Djuret lyckades få sig 'en släng' av fångkänning med symptom som varm i bff, digitalpuls, dålig mage och lite öm på hårt underlag för...
Svar
1
· Visningar
2 283
Senast: animalasia
·
Hästvård Det framkommer ju mer och mer tydligt hur viktiga mineralerna är för växande hästar och hur viktigt det är att hästen får tillräckligt...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: animalasia
·
Hästvård Har köpt "världens" bästa täcken på Hööks till min häst som måste för det mesta gå med täcke pga ryggproblem. Har både regntäcket och...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: troxel
·
Hästvård Verkar bli ett riktigt fästingår... :crazy: Katterna har massor trots Frontline och hästarna har huvudet fulla av små mini-fästingar...
Svar
13
· Visningar
1 767
Senast: Balahé
·
Hästvård Min häst har fått kotledsinflammation i båda frambenen. Hon har troligtvis gått med det länge. I förra veckan var vi på kliniken där dom...
Svar
9
· Visningar
2 914
Senast: LuckyMe
·
Hästvård Hej! Jag har en hingst på snart tre år. Han är ganska busig av sig och har många hingstbeteenden som att springa omkring i hagen och...
2
Svar
36
· Visningar
3 736
Senast: Aionee
·
Hästvård Förra året började min shettis helt plötsligt dregla något så kopiöst. Det rann som vatten ur munnen på henne när jag borstade henne...
Svar
5
· Visningar
4 754
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Har tidigare enbart haft hästar med väldigt lite manväxt. Tunn och stripig om den blev för lång, funkade att rycka och blev...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: saffran
·
Hästvård Hur kommer det sig att vissa hästar blir mer angripna av insekter än andra? Jag har ett sto som ALLA insekter biter. Hon får dessutom...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Aionee
·
Hästvård Mina hästar är extremt frusna av sig. Visste att det var stor risk för regn idag så jag la på fleece-fodrade regntäcken och släppte ut...
2
Svar
28
· Visningar
3 164
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej. Skriver för en kompis räkning. Hon har en häst som haltar ibland precis i början av passet. Skrittar hon på långa tyglar så är...
Svar
17
· Visningar
3 136
Senast: Maoam
·
Hästvård Hallå Hallå! God kväll på er! Jag har en liten fråga som jag inte hittar något svar på. Hur länge stannar Metacam i hästens kropp?
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ni som har haft hästar som har haft fång o röntgat där ni ser rotation el sänkning av hovbenet. Har ni röntgat igen efter ca 1 år för...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hoppas någon orkar läsa denna lite omständliga fråga/fundering: Har ett halvblod född -99 som i augusti 2014 diagnosticerades med EMS...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 278
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst är halt sedan i februari och vet har bedömt att det i princip inte finns något att göra. Jag är så kluven i hur jag ska göra...
2
Svar
27
· Visningar
5 280
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar