Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I lördags kom min häst in med ett sår på bakbenet, på insidan vid hasen. ( tänker att det omöjligt är en spark utan att han rivit sig på...
2
Svar
20
· Visningar
4 634
Senast: ylvali2
·
Hästvård Eventuellt kommer jag att behöva ge hästen smärtstillande under en längre period, och vill därför gärna ha erfarenheter av de...
Svar
18
· Visningar
1 210
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min häst har plötsligt blivit rosa i ena mungipan. Blev såklart jättenojig när jag såg det, tänkte att jag skadat honom. Men jag...
Svar
7
· Visningar
1 664
Senast: Sirap
·
Hästvård I början på mars fick min häst ett tjockt bakben. Svullnaden var hård och gick över kotan och ca 15 cm upp både från sidan och fram och...
Svar
3
· Visningar
1 135
Hästvård Ja, vad kan nedan beskrivna häst egentligen tänkas väga? (Har tyvärr inga bra exteriörbilder....) Häst - 162 cm i mkh. - Irish Sport...
2
Svar
29
· Visningar
4 084
Hästvård Min häst på 8 år har alltid haft ganska så utstickande höftben, eller insjunken flank. Möjligtvis en kombination av båda. I alla fall så...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 753
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej allesammans! Jag har fått en underbarhäst som jag håller på att träna (longera, promenader) och fodrar upp. Han har inte haft det...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: pajaztar
·
Hästvård Hej! Jag kanske ska köpa en häst som jag har känt de senaste åren. Problemet är att han kommer att bli triangelmärkt. Jag har inga...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 956
Hästvård Vill väl egentligen bara spåna lite. Sto 18 år, fick senskada i oktober 2014. Friskförklarad och vi började sätta igång. Kändes jättefin...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: clubman
·
Hästvård Lång historia kort: Sen juli bor shettisen Mina, 21 år, hos oss. Dåligt påläst så köpte vi henne trots en historia av fång (2 ggr...
2 3
Svar
48
· Visningar
14 130
Senast: AdnilGreba
·
Hästvård Nu skulle jag behöva lite råd. Jag har då en -98 född islandshäst, sto. Förra hösten segade hon till sej, var inte lika fartfylld som...
Svar
11
· Visningar
1 673
Senast: skuggi
·
Hästvård Min hästs man sitter oerhört hårt och hon tycker inte om att bli ryckt (milt uttryckt - hon blir hysterisk), den kombon är ingen hit och...
Svar
10
· Visningar
3 963
Senast: Fiorano
·
Hästvård Efter att ha fått journalen på min häst har jag fastnat lite kring ett av blodproverna som togs och dess referensvärden. Hästen vårdades...
Svar
5
· Visningar
2 486
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård funderat då jag inte hittat några egentliga bajshögar i boxen utan mest en massa söndersmulade. Pratade lite med ägaren och tydligen har...
2
Svar
21
· Visningar
2 844
Hästvård Skulle vara kul att se bilder på manar med andra frisyrer än de traditionella knopparna :)
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Gloria95
·
Hästvård Hej! Jag har lite frågor till er kunniga inom området. Har för första gången fått löss på hästarna på 10 år som hästägare. Att det är...
Svar
1
· Visningar
860
Hästvård lång historia kort: Köpte min Isläning för snart 6 år sedan. Varit många diffusa men även uppenbara och tydliga fel på honom. De...
2
Svar
30
· Visningar
4 815
Senast: mooi
·
Hästvård Min häst har mjuka kastanjer fram. De är väldigt ytliga och flagar. När jag drar av de mjuka flagorna är det fuktigt nästan svampigt...
Svar
2
· Visningar
889
Hästvård Ni som har elr haft hästar som haft problem med höft/snett bäcken elr bakknän hur har det visat sig på deras hältor??? Jag har två...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: mlii
·
Hästvård Fått hem en häst jag lämnade bort tidigt i somras. Har haft hästen en vecka nu och han får fri tillgång på hösilage, äter nog ungefär...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 384
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London