Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som har erfarenheter av hästar med spatt som kan leva vidare med sin sjukdom, hur ser dagarna ut för den hästen? Min islänning fick...
2
Svar
22
· Visningar
4 542
Senast: Boj
·
Hästvård För ca 1 månad sen var min häst lite ovillig att gå, ringde veterinär som tyckte vi skulle avvakta, men han blev snabbt sämre, ville...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 073
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hur konstaterar man skimmelsjuka invärtes? Symptom? Ultraljud, röntgen? Svårt att diagnosera?? Har en 19-årig valack med små knölar runt...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hejsan! Jag behöver lite tips och råd, känner mig så kluven när det gäller det här med täcken och tjocklek. Så här är det, min häst är...
Svar
11
· Visningar
3 249
Senast: Moa93
·
Hästvård Vår ponny ska opereras för broskförändringar i bakknäna den 15 april. Vi har ett sommarhus 50 mil bort där vi har betydligt bättre...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag rider en ganska stor och tung häst, tycker att han har varit lite knackig nu på sista tiden.. Han är ofta relativt halt de första 5...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag hittade bara en åtta år gammal tråd i ämnet och skulle gärna vilja ta upp det igen. (intressant också att höra hur det gått för er...
Svar
8
· Visningar
1 905
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag har både frågat och kollat på olika hovslagare när dom skott/verkat men ser inte själv vad dom gör olika även om man ser på hoven...
2
Svar
25
· Visningar
10 804
Senast: heartbar
·
Hästvård Någon här som vet om man kan beställa från tex Usa, England? Kostar ju under halva priset...men kanske blir lika dyrt i slutändan?
Svar
4
· Visningar
921
Senast: Centaur
·
Hästvård Har någon varit med om en varhärd, böld, i strålen? Dvs i själva strålen, inte i hoven eller under horn, utan i strålen som vävnad...
Svar
7
· Visningar
3 789
Senast: Lindsen
·
Hästvård Nu har jag tröttnat på att tyglar trasslar in sig i ponnyns man.. Så, vilka olika sätt finns att på enklaste sättet få undan den från...
2
Svar
21
· Visningar
3 779
Senast: Lydia
·
Hästvård Min kompis häst är helt ur slag i sommar. Fullblod 8 år som debuterade fälttävlan i maj, men efter det blivit helt orkeslös och flåsar...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
24 635
Senast: EmmaW
·
Hästvård Min syster har ett 16 årigt sto (Islandshäst) som går med föl, men som nu börjat sättas igång lite smått och fölet har börjat vänjas av...
2
Svar
25
· Visningar
4 235
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Min gammelhäst fick fång för drygt 4 veckor sedan. Efter att hon inte svarade på medicinen som hon borde eller blev direkt bättre, bara...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 036
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Hej i väntan på att få tid på klinik för utredning frågar jag här för råd och synpunkter. Ponny 28 år överlag pigg och kry för sin...
Svar
10
· Visningar
1 616
W
Hästvård Nu känns allt sådär hopplöst igen, har varit 2 väldigt skakiga och jobbiga dagar nu. Min kille var så gott som symptomfri av någon...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
29 286
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Min equiterapeut har varit ute idag och kollat hästen nu för tredje gången med 8 veckors mellanrum. Idag va min mamma där bara så hon...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Vi har bestämt oss för att göra en operation (titthålsoperation) av vår ponnys båda bakknän pga återkommande inflammationer och...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Jaclia
·
Hästvård Vi har en shettis i stallet på 25 år som fortfarande rids och körs. Hon är i riktigt bra grundform, men nu på våren har hon inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
2 158
Senast: animalasia
·
Hästvård Har sex B-ponnyvalacker (verksamhet). Fick nu låna ett underbart sto som läromästare. Släppte ihop henne med en av valackerna. Det gick...
Svar
9
· Visningar
1 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb