Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Enligt SVA och all litteratur jag plöjt så börjar hästinfluensa alltid med hög feber, snor och hosta kommer efter febern. Men kan det...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: super
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av hasledsgalla? Hästen är 15 år, ej igång. Gallan är ej genomgående. Han är inte halt. Något att åka till...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Ireland
·
Hästvård Tänkte kolla ifall det är någon som varit med om liknande situation som jag. Har en ponny på 8 år som har problem med återkommande...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: akleja
·
Hästvård Har någon fått en sådan diagnos på en häst? Hur var symptomen? Hur gick det sedan?
Svar
0
· Visningar
484
Senast: videnlis
·
Hästvård Hej, jag skriver på ett anonymt nick eftersom jag inte vill att hästägaren eller någon annan ska bli inblandade eller känna igen...
Svar
8
· Visningar
2 347
Senast: Nielaa
·
Hästvård Vi har gjort träckprov på vårt föl och det visar på spolmask. Är det någon risk för maskuppvak om man avmaskar nu i mars? Jag vet att...
Svar
15
· Visningar
1 552
Senast: Madick
·
Hästvård Finns det någon telefonrådgivning när det gäller djursjukvård egentligen? Många får ju ringa sin veterinär eller jourhavande när något...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 832
Senast: Mariona
·
Hästvård Hej Bukefalos! Nu är min häst dålig igen! Hade kotledsinflammation båda fram för ca 7 månader sen som den blev helt friskförklarad...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 524
Senast: Whirlie
·
Hästvård Hur snabbt har ni fått resultat? Vad för hovproblem har ni gett för?
Svar
7
· Visningar
2 630
Senast: ameo
·
Hästvård Häst med fångkänning för ett år sen. Medicineras (prascend) och behandlas (strikt kost och noga uträknade mineraler från Polen) och...
2
Svar
24
· Visningar
3 604
Senast: Korall
·
Hästvård Jag ska träna imorgon med min häst och ska därefter åka iväg och vaccinera henne. Hur är det med träning direkt innan vaccination? Efter...
Svar
1
· Visningar
1 917
Senast: Nominous
·
Hästvård Hello! Har en häst på foder som jag snart har haft 1 år, för ev. Senare köp. Han är 7 år. Var ofräsch innan han kom till mig, halt...
Svar
12
· Visningar
2 116
Senast: EmmaW
·
Hästvård Kom äntligen ihåg o fick tummen ur o ta blodprov på min häst på åb i måndags. Har tänkt göra det sedan han var typ 3 (eh, han blir 11...
Svar
16
· Visningar
4 724
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Köpte häst förra veckan, en dräktig irish cob. Hon såg inte direkt välskött ut då hon kom, och hade vad vi trodde var hovskabb och...
Svar
11
· Visningar
2 057
Senast: skuggi
·
Hästvård Tvättade rumpan på en häst idag, och fann till min bestörtning att det bildats "hål" vid sidorna om anus. Det vänstra är som synes...
Svar
19
· Visningar
2 490
·
Hästvård Hej! Läste på FB (ja, jag har för mycket tid just nu) att en alternativbehandlare hittade och behandlade tbc hos häst i Sverige. När...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
·
Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
5 381
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Är det rimligt att betala 1200:- för grundvaccination, endast första sprutan. Tycker det är skit dyrt. Vi hade ute veterinär som...
2
Svar
31
· Visningar
7 610
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Nu när snön har smält bort har mitt årliga höst/vår-problem kommit tillbaka. Min häst är helt hopplös på att lera ner sig. Varje dag...
2
Svar
26
· Visningar
4 264
Senast: Bambi12
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av sulorna och/eller skorna?
Svar
2
· Visningar
1 475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar