Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förra vår/ sommaren stukade min häst sig ordentligt (tänjde ut ett sidoligament) Hästen blev halt och undersöktes på klinik där vi blev...
Svar
11
· Visningar
2 139
Senast: mackan
·
Hästvård Tänkte försöka mig på mirakelflätor med tinkerhästen, och det går ut på att man flätar inbakade flätor i manen och låter sedan vara...
2
Svar
20
· Visningar
5 892
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nu är det dags för mig med lättfödd häst att börja planera inför vårens gräsexplosion och sommarens hagvistelse. Min plan är, efter att...
2
Svar
34
· Visningar
3 242
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Visste inte riktigt om den här skulle ligga här eller i hästhantering, moderator får flytta om den ligger fel. Behöver bolla lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Fick nyss panik när jag läste att arnika-gelen kan ge blisterskador :nailbiting: Masserade in hästens rygg och länd tidigare ikväll...
Svar
7
· Visningar
2 307
Senast: Rodluvan
·
Hästvård Vill bara säga att jag idag har kontaktat veterinären som säger att jag kan låta henne vila en vecka, men "om jag vill" kan jag boka tid...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Felicia_V
·
Hästvård Hej Nu är jag orolig. Min häst fick i torsdags diagnosen pålagringar på båda bakknäna. Han fick behandling. Tuppcam och kortison. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: ac79
·
Hästvård Min häst hittades liggande i hagen i eftermiddags, när han kom upp ville han inte stödja på höger bak och har jätteont. Efter tvättande...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 892
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Funderar på att åka på 2 dagars NH-kurs med min 3 åring! Men de lilla problemet e att de e 4 timmars bilfärd dit (utan släp) och lika...
Svar
14
· Visningar
1 963
Senast: Cilva
·
Hästvård Min fina kille har fått en fraktur på undre käkbenet vid ganaschen. Veterinären har tagit bort alla benflisor och sytt ihop såret och...
Svar
4
· Visningar
2 952
Senast: Nielaa
·
Hästvård Har mitt 20 åriga sto utlånad hos fodervärd. Fick denna bild idag. Någon som vet vad det kan vara? (Veterinär ska komma på fredag) Hon...
2
Svar
32
· Visningar
7 745
Senast: kamomillo
·
Hästvård Hejsan. Min häst fick i okt/nov en hornspricka (eller som många säger hovspricka) Hovslagaren sa nu att vi kunde sätta igång henne med...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 087
Senast: sarawis
·
Hästvård Min häst fick för två veckor sedan en böld öppnad i sin hov, därefter gipsad (av veterinär). Dock hade inte sulan riktigt läkt idag så...
Svar
6
· Visningar
3 384
Senast: heartbar
·
Hästvård Hej Är det någon som har erfarenhet av PRP-behandling av senskada? Min häst har fått en skada på ytliga böjsenan vänster fram. Ska nu...
Svar
2
· Visningar
3 183
Senast: Toxid
·
Hästvård Min häst är lite öm i ryggen, han har en utprovad sadel mm. Så tror inte det är något med sadeln som är knasigt. Om man drar/trycker...
2
Svar
22
· Visningar
5 256
Senast: Kallebus
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha alla tankar och erfarenheter ni har av skador på ytliga böjsenan. Mitt sto, 6 år, har fått en akut skada, i senan...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: JohannaK
·
Hästvård Sommaren 2014 gick mitt hbl på hingstbete med en annan hingst. Bara de två. Under denna period växt min unghäst mycket både på höjd och...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hej! Sedan vi flyttade höet från ligghallen så har våra hästar slutat att sova och vila där. Nu när det är typ -10-15C så ligger de ute...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 263
Senast: MattiZ
·
Hästvård Står inför ett val, klippa eller inte. Bor i norra Norrland och har inte klippt mitt sto något, för vi har till största delen ridit...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: lytesout95
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka