Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Hade förra veckan ut en kiropraktor som gick igenom våra hästar. En av hästarna (ponny) reagerade starkt fram i ryggen och...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Linnea123
·
Hästvård Jag skulle vilja veta era erfarenheter om hovbölder. Vi har en shettis som vi har varit på klinik med, både röntgen o u.l. är kollat...
2
Svar
23
· Visningar
3 527
Hästvård Kom just hem från stallet där en kolikhäst fick åka in på klinik. Det är andra fallet bland ca 25 hästar den här veckan och vi hade ett...
2
Svar
30
· Visningar
2 829
Hästvård Pratade lite med en i stallet om vet undersökningar regelbundet varje år, hon tyckte att man skulle göra undersökning med böjprov etc...
Svar
14
· Visningar
1 483
Senast: Roheryn
·
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·
Hästvård Nu drar det ihop sig inför sommaren och jag tänkte vara ute i god tid och försöka förebygga att min häst kliar av sig svansen, nu när...
2
Svar
21
· Visningar
2 425
Senast: Miingla
·
Hästvård Min häst har fått en knöl på korset. Den är kanske 5x10 cm och sitter kanske 10 cm ovanför svansen. Den står inte ut mycket alls, man...
Svar
16
· Visningar
3 395
Senast: Karre
·
Hästvård Hej! Min 2,5 åriga islänning har tappat båda framtänderna. Har ingen tidigare erfarenhet av detta men hon ser fin ut i munnen...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min häst har aldrig någonsin bockat eller gjort något dumt öht (förutom överpigg efter längre vila) idag skulle jag värma upp som jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 464
Senast: Grazing
·
Hästvård Så var vi anmälda till vår första Pay & Ride. Nu till problemet, ponnyn är en "skimmel" (Gul/brun) och har en förmåga att trycka upp...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: Smulan75
·
Hästvård Hej på er.. Idag har det varit en lång och tuff dag. För cirka tre veckor sedan köpte jag en häst, en fantastiskt snäll och godhjärtad...
2 3
Svar
59
· Visningar
10 309
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Har i min närhet två ston som blir väldigt tjuriga i all hantering (ffa borstning) och slöa att rida vid fällning, väldigt dålig...
Svar
10
· Visningar
2 513
Senast: Lindsen
·
Hästvård Nicke nyfiken är tillbaka igen ;) Nej, men jag satt och funderade lite på det här med ålderstecken hos hästar. När brukar de egentligen...
2
Svar
24
· Visningar
2 428
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Igår var min häst halt vid utsläpp, inte blockhalt men rejält halt. Feber 39,2 och puls i benet (lite värme men ingen jätteskillnad)...
Svar
3
· Visningar
2 307
Senast: CarEr
·
Hästvård Min häst har fått en ink mitt under magen. Ett väldigt olämpligt ställe eftersom den sitter mitt under sadelgjorden och han visar obehag...
Svar
19
· Visningar
3 032
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej!! Min häst har fått skav, inte sår mer att pälsen är skavd både vid sadelgjorden, öronen där tränset ligger emot och på insidan av...
Svar
10
· Visningar
2 135
Senast: FiaM
·
Hästvård Hej, Jag har nu tagit beslutet att avliva min fina häst som har börjat samla på sig både den ena och andra krämpan som cancer ...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
15 329
Senast: Kallebus
·
Hästvård Har hand om en travare som fått ganska stora pälsavskav längs vänster bakben. Trodde först det var nåt slags skavsår efter att hon legat...
Svar
8
· Visningar
2 384
Senast: Görel
·
Hästvård För två veckor sedan hittade jag min häst i hagen svullen och varm, men sår nere vid hoven. Antagligen broddtramp. Då såg det ut såhär...
Svar
17
· Visningar
6 558
Senast: Buck
·
Hästvård Båda hästarna kliar sig mot träd och annat så stora bitar av pälsen är bortsliten. Vad kan det vara för problem?
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Maqurell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka