Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har sex B-ponnyvalacker (verksamhet). Fick nu låna ett underbart sto som läromästare. Släppte ihop henne med en av valackerna. Det gick...
Svar
9
· Visningar
1 058
Hästvård Nu är pollen behandlad i framkotorna, igen... :cry: Ska tillbaka igen på måndag men försöker förbereda mig lite på tänkbara utfall och...
Svar
13
· Visningar
6 895
Senast: lundsbo
·
Hästvård Kan det vara ärftligt? Eller rasbetingat? Vanligt hos unga hästar?
Svar
0
· Visningar
431
Hästvård Hur sjutton vet man egentligen om det är var eller "bara" sårvätska med fibrin osv i ett kastrationssår? Särskilt om hästen får NSAID...
2
Svar
20
· Visningar
4 154
Senast: mackan
·
Hästvård Det känns som att jag i princip bara startar trådar om sjuka hästar här, men just nu är det så mycket problem. För det första vill jag...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: mackan
·
Hästvård Kastrera min 2åriga ardenner förra onsdagen och allting har varit perfekt fram tills ikväll vid ingång. Svullen som aldrig förr och...
Svar
3
· Visningar
927
Hästvård Hej, min häst fick ett sår för ett par vecjor sedan som gick ihop fint med pencillin och metacam. När jag slutade med den kuren började...
Svar
9
· Visningar
7 365
Senast: Efwa
·
Hästvård Moderator får gärna flytta om det ligger fel. Men hur vanligt, eller ovanligt, är det egentligen att en häst slickar på en annan hästs...
Svar
10
· Visningar
2 946
Senast: Kildegrei
·
Hästvård Undrar om det är någon som kan hjälpa mig lite. Min häst blev för cirka 3,5 veckor sedan halt. Det enda symptomet jag kunde hitta var en...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: vafsen12
·
Hästvård Hej! Jag har ägt mitt sto i ca 4,5 år och i fredags fick vi det tredje stora bakslaget under dessa år. Hon har varit konvalescent under...
Svar
16
· Visningar
2 352
Senast: Kithara
·
Hästvård Behöver lite hjälp! I onsdags kväll va min häst snorig. Lite grann i ena näsborren, genomskinligt. Det är bara i höger näsborre. Igår...
2
Svar
21
· Visningar
3 592
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hade tänkt vänta in i det sista med att kastrera mitt HBL. Och den enda orsak jag har är att han redan har vuxit enormt och haft problem...
Svar
9
· Visningar
2 043
Senast: MaRomer
·
R
Hästvård Hej, Jag verkar ha motsatt problem till de flesta andra :confused: . Min häst blir lös i magen, eller rättare sagt "det rinner lite...
Svar
14
· Visningar
6 476
Senast: Papayan
·
Hästvård Jag har min häst försäkrad hos Agr*a (vet inte om man måste skriva så, men men). Hursomhelst har hon nu blivit halt och jag behöver ta...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: skuggi
·
Hästvård Bakgrunden: Min häst blev halt efter ett uterittspass där han gått ganska fort på en hårdare men jämn skogsväg (inte varit ute på ett...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
36 995
Senast: Toxid
·
Hästvård Vad kan det vara för fel när ett sto är svullen runt juvret? Alltså inte själva juvret och tuttarna utan magen runtom. Känns som...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Sto som är svullen på insidan av båda bakbenen samt vid juvret., vad kan det vara? Ingen feber, några småsår i området, pigg och...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: skuggi
·
Hästvård I förrgår var en av hästarna väldigt halt i ett bakben. Ville inte stödja på benet och kraftigt halt i skritt. Ringde till veterinären...
Svar
1
· Visningar
1 444
Senast: mooi
·
Hästvård Skulle ge en häst en spruta idag. Satte i kanylen först och då kom inget blod. Sedan satte jag på sprutan och "sög" lite med den som man...
Svar
19
· Visningar
10 653
Senast: Digbil
·
Hästvård Idag efter ridturen, ca 1 timme skritt på asfalt och skogsväg, så kändes kusen (19 år) lite varm i benen, dock lika varm i alla 4 benen...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp