Så tråkigt för dig som är ny här. jag förstår dina funderingar. Men det är något med sociala medier och vad det gör med folk.
Jag förstår att du tagit ut veterinären om din häst varit väldigt påverkad, febrig osv. Vi har haft en vanlig förkylning i stallet, hästar insjuknar och blir snoriga och hostar, men eftersom ingen har haft feber mer än några dagar, hostan avtar, ingen har varit riktigt dålig. (prov togs ändå). Min häst blev snorig igen, ingen feber, ingen hosta, tjockt gult från en näsborre. Nu har det gått 3 dagar och nu ikväll var det inget mer!
Hade han visat sig vara dålig med feber hade veterinär tillkallats, men det behövdes inte. Han är pigg, äter och nyfiken på allt som händer runt honom.
Något jag började misstänka var om det kunde ha varit något med tänder eftersom de då kan få en bihåleinflammation. De kan de även visa stelhet eftersom de kanske gått och haft ont i munnen och det i sin tur kan orsaka spänningar. Så, OM min fortsätter att visa symtom så kommer jag att kolla munnen.
Lycka till med din häst!
Idag var hästen helt snorfri. Gick en promenad och hon var så pass pigg och framåt att jag fick hålla tillbaka henne ganska många ggr.
Så denna gången var de bara en vanlig förkylning som lade sig på en knapp vecka!
Tack, hoppas de går bra för din pålle med och att den frisknat till ordentligt