När bör man ta ut veterinär?

Så tråkigt för dig som är ny här. jag förstår dina funderingar. Men det är något med sociala medier och vad det gör med folk.
Jag förstår att du tagit ut veterinären om din häst varit väldigt påverkad, febrig osv. Vi har haft en vanlig förkylning i stallet, hästar insjuknar och blir snoriga och hostar, men eftersom ingen har haft feber mer än några dagar, hostan avtar, ingen har varit riktigt dålig. (prov togs ändå). Min häst blev snorig igen, ingen feber, ingen hosta, tjockt gult från en näsborre. Nu har det gått 3 dagar och nu ikväll var det inget mer!
Hade han visat sig vara dålig med feber hade veterinär tillkallats, men det behövdes inte. Han är pigg, äter och nyfiken på allt som händer runt honom.
Något jag började misstänka var om det kunde ha varit något med tänder eftersom de då kan få en bihåleinflammation. De kan de även visa stelhet eftersom de kanske gått och haft ont i munnen och det i sin tur kan orsaka spänningar. Så, OM min fortsätter att visa symtom så kommer jag att kolla munnen.
Lycka till med din häst! ;)

Idag var hästen helt snorfri. Gick en promenad och hon var så pass pigg och framåt att jag fick hålla tillbaka henne ganska många ggr.
Så denna gången var de bara en vanlig förkylning som lade sig på en knapp vecka!

Tack, hoppas de går bra för din pålle med och att den frisknat till ordentligt

Jag drar mig inte för att ringa veterinären om det är något med hästen som oroar mig. Antingen lugnar veterinären mig o säger att det inte är någon fara och att det förmodligen strax kommer att gå över eller så tycker hon att ett besök är befogat och då kommer hon ut.

Liknande trådar

Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Marty
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Hästvård Jag ber hemskt mycket om ursäkt till alla er som blir upprörda när ni ser någon göra en tråd på ett hästforum istället för att slösa en...
Svar
10
· Visningar
7 644
Senast: Plantan
·
Hästvård Har varit borta två dagar och idag när jag kom till stallet så upptäckte jag att ponnyn var snorig. Det är tjockare och lite åt det...
Svar
0
· Visningar
969
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka