Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en medryttar häst som konstant har lös avföring, inte diarre så att det rinner, men bollarna är alltid lösa och det rinner...
2
Svar
29
· Visningar
11 755
Hästvård Tycker att min häst är stel när hon rör sig, främst märks det när hon ska ut på morgonen då hon ibland inte alls är pigg på att ens gå...
Svar
15
· Visningar
1 696
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Valacken, som nyss fyllde 20 år, har alltid varit en suris, han vill inte gosa och gör du något som inte passar så har han lagt öronen...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: Fibusen
·
M
Hästvård Hur är det nu, finns det penicillinsalva fortfarande? Har för mig att jag hört att tex Socatil inte finns kvar? Hur är det med det? Och...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 573
Senast: Mint
·
Hästvård Tog in pålle från hagen och det första jag såg var hans svullna framben. Han var märkbart mycket varmare på det benet och värmen gick...
2
Svar
30
· Visningar
12 769
Senast: ztsu
·
Hästvård Har varit borta två dagar och idag när jag kom till stallet så upptäckte jag att ponnyn var snorig. Det är tjockare och lite åt det...
Svar
0
· Visningar
969
Senast: Manji
·
Hästvård Kraftig bakbenshälta varje morgon För 3 månader upptäckte jag en morgon att min häst var jättehalt i vänster bakben. Något hade hänt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 273
Senast: Elisha
·
Hästvård Jag hade ute vet för tandkontroll då min dam (25) på yttersta tänderna på båda sidorna i överkäken (I3) ser ut att ha gått av. De har...
2
Svar
25
· Visningar
7 405
Hästvård Hej allihopa! Har ett arabiskt fullblod på 22 år som har en massa hudproblem och jag tänkte prova med klorhexidin 2-4% eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 518
Hästvård Jag har lyckats äga enbart ston de senaste 15 åren, typ, men jag har aldrig varit med om detta. De får alltid lite smuts på spenarna...
Svar
11
· Visningar
3 604
Senast: Buck
·
Hästvård Idag är det återbesök för min springare hos veterinären. Han blev sparkad på ena hasen på julafton och blev väldigt halt. Fick stå inne...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 355
Senast: frittan
·
Hästvård Hej, Funderade på det här med att ha hästen att gå barfota någon månad under sommaren. Hur pass mycket och ofta kan man rida hästen då...
Svar
15
· Visningar
1 399
Hästvård Har googlat runt och försökt få information kring skador på Akillessenan dock utan framgång ? Gissar som vanligt att det är en ytterst...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Madick
·
Hästvård Min ena häst, en islandshästkorsning svarar inte på någon av de vanliga medicinerna mot smärta/inflammation. Vi har provat metacam och...
2
Svar
25
· Visningar
6 393
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har sån extrem tunn man och svans,speciellt man. Nu när han har täcke på sig så blir jag helt svettig över dom få stråna som...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Terese
·
Hästvård Jag fick avmaskning utskrivet i våras för betessläpp och höstavmaskning (efter maskprov i våras) Höstavmaskningen tyckte hon att jag...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Min häst har blivit väldigt orkeslös och har undertemp. Har gåtts igenom av veterinär men hon hittar inget och blodproverna visar...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: coastrider
·
Hästvård Har sett annonser om Equanimity och undrar nu om någon provat? Det skall vara lugnande feromoner för hästar att använda vid stressade...
2
Svar
30
· Visningar
10 018
Senast: Balahé
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att ha boxmatta till sin häst? Läser i annonser att man sparar in massa strö. Stämmer det? Vad...
Svar
15
· Visningar
3 898
Senast: Keb71
·
Hästvård Min 1,5 åring har kliat sönder sig i natt. Området kliar något extremt men jag kan inte hitta någon orsak till det. Det finns lite...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka