Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad finns det för olika alternativ att använda sig av än vanliga skor till hästen ? Min 2 åring är hovöm efter att vi drog skorna på...
2
Svar
31
· Visningar
9 117
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hörde om en ridskola i trakten som inte ville sedera en av sina ridskole hästar för att klippa den så den fick gå med päls. Inget...
Svar
18
· Visningar
6 237
·
Hästvård Tänkte ta och köpa mig en burk glukosamin, men finns det att köpa på granngården? Å vad har ni för erfarenheter av glukosamin? Tänkte...
Svar
9
· Visningar
3 715
·
Hästvård Det slog mig plötsligt att jag, när jag var yngre (typ mellan 25-35 år sedan) aldrig hörde talas om varken hålvägg eller bärrandsröta...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: isis
·
Hästvård Mitt sto har en väldigt tjock och vacker svans. Men den blir så himla äcklig eftersom hon alltid träffar svansen när hon kissar...
2
Svar
22
· Visningar
2 869
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till... gör ett försök att skriva av mig och se om någon av ER har några tankar kring detta.. Har en häst...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 393
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag skulle vilja ha en bok eller nått där det står info om de vanligaste sjukdomarna och åkommorna, symtom, behandling, hur man...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: lisa412
·
Hästvård Min ponny åkte till hyresvärd den 13 oktober och har nu fått väldigt ont i ryggen. Reagerar starkt bara man lägger handen på ryggen...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
17 869
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej Har hittat en häst som jag är intresserad utav, tror jag iaf ;) Men det är en sak som tynger mig.... Hästen ska i maj -2014 gått...
2
Svar
21
· Visningar
2 487
Senast: AnetteT
·
Hästvård Är det för sent att klippa nu? Vad tycker ni? Vi bor I mellansverige.
Svar
7
· Visningar
756
Senast: Rugge
·
Hästvård Bläää mitt shettissto har fått pälsätare i år igen =( Förra året skrev veterinären ut switch men jag vågade aldrig använda det eftersom...
Svar
6
· Visningar
779
Hästvård Hejsan! Jag hyr just nu ett väldigt fint D-ponnysto. Det ända problemet med henne är att hon har sådan förbaskat dålig hovkvalitet...
2
Svar
38
· Visningar
2 501
Senast: Louiisee
·
Hästvård Jag hörde att man kunde lägga en rand med badrumssilikon närmst skon på samma sätt där snösulan sitter, borde vara fräschare för foten...
2
Svar
29
· Visningar
8 024
·
Hästvård Hej! I år tänkte jag vara ute i god tid och förebygga min hästs sommareksem så behöver eran experthjälp! Kan väl berätta lite bakgrund...
2
Svar
32
· Visningar
2 351
Senast: caballus
·
Hästvård Vet inte vart denna ska ligga så ligger den helt galet så flytta den gärna :). Jo min unghäst hon älskar sin saltsten vilket gör att...
2
Svar
20
· Visningar
1 370
Senast: Buck
·
Hästvård Min väninna står med ett stort problem just nu. Hon får inte in sin häst :( Hon har försökt att få in hästen sedan klockan 5 idag men...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 116
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Hej! Har ett tvåårigt islandssto som stått hos mig i ca en månad. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag en kal fläck på ena...
Svar
11
· Visningar
1 936
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Står i valet och kvalet att kapa en del på ena hästens mastodontsvans. Den är tjock, extremt tung, korkskruvar ihop sig, blir skitig och...
2
Svar
23
· Visningar
3 011
Senast: Trott
·
Hästvård Hej! Fick hem min andra ardenner för 2 veckor sedan. Han är totalt ohanterad av någon innan men nu börjar jag få ordning på han! Men...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: johan1988
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 369
Senast: Springsteen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar