Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt 7 månaders föl verkar ha klåda överallt. Inte det att hon står och kliar sig ute i hagen eller skaver sig överdrivet på inredningen...
Svar
7
· Visningar
1 840
Senast: Buck
·
Hästvård jag har köpt hibiscrub till min hästs rasp då jag hört att de ska vara bra. men de jag frågar er som använder eller använt hibiscrub...
Svar
18
· Visningar
2 641
Senast: Korven
·
Hästvård Måste hästar vara vaccinerade mot hästinfluensa om man ska rida i ridhus? Jag och kompisen hade tänkt åka till ett ridhus nästa helg...
2
Svar
20
· Visningar
1 936
Senast: Arabizar
·
Hästvård I morse när jag skulle släppa ut hästarna var min femåring hängig. Han hade inte ätit, vare sig natt eller morgonhö. Inte druckit...
Svar
15
· Visningar
8 892
Senast: Immer
·
Hästvård På söndag ska jag iväg och hoppa en Pay and Jump, självklart ska vi vara tävlingsfina och nu efter att ha funderat i x antal dygn så kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 557
Senast: Toxid
·
Hästvård Av olika anledningar tar jag mig inte till klinik med min häst (allt från punktering, tjorv med hyrbilar, nu -34 grader och 25 mil till...
Svar
8
· Visningar
2 103
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har fått skavsår vid "armhålorna" på båda sidorna sen en tid tillbaka. Trodde från början att detta var från sadelgjorden, så...
Svar
3
· Visningar
1 533
Hästvård Någon som har erfarenhet av närliggande tvärutskott? Jag undrar om framtidsprognos, behandling och underliggande orsaker.
Svar
10
· Visningar
2 533
Senast: maria21965
·
Hästvård Ska göra en lång historia kort men igår sprang en av mina hästar rakt igenom staketet och fick 1000 amå sår och slet av halva...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 092
Senast: mimus
·
Hästvård Min häst fick en fraktur i sitt högra bakknä efter en spark i somras. Den upptäcktes aldrig då utan han blev beh för knäledsinflammation...
Svar
13
· Visningar
2 842
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Min häst blir lite svullen i bakbenen över natten och vet. säger att det inte är så farligt, då det försvinner vid rörelse, och...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: HH_gullet
·
Hästvård Hej Min ponny har haft hålväggar till och från i ca två år nu. Den har blivit behandlad med kopparsulfat varje dag utom vissa perioder...
2
Svar
21
· Visningar
5 189
Hästvård Då var de vinter i Norrland igen, tempen visar -26. I dag kom disk om att hästarna fryser, eftersom Ridskolan lämnade alla hästar inne...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 539
Senast: bigganl
·
Hästvård Tycker man hör oftare nu för tiden att man väljer att sätta hästar på anmärkningsvärt långa boxvilo-perioder nu för tiden istället för...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 548
Senast: Cornelia
·
Hästvård När jag kom till stallet efter träning idag var det en av hästarna i stallet som betedde sig lite underligt. Upptäckte det först att...
Svar
8
· Visningar
1 771
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård En av våra hästar har fått "trötta ögon", d.v.s. inte öppnar dem fullt ut, ungefär som om hon stod och halvsov. Det har varit så ca 2...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 287
Senast: moiran
·
Hästvård Jag vet att hästar inte kan rapa, men mitt varmblodssto låter precis som om hon gör det. Har också hört att en del hästar för...
Svar
7
· Visningar
2 568
Senast: Lydia
·
Hästvård Behöver hjälp! Veterinär är i städning kontakt. Men vi står handfallna. Symptom: Varje gång han får hö (strån eller stora tuggor)...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 334
Hästvård Rider ni med 2 eller 4 broddar fram och varför har ni valt som i valt?
2
Svar
37
· Visningar
4 946
Senast: axel
·
Hästvård Någon som vet om man kan få avbetalning på en klinikräkning? I detta fall handlar det om Mälaren hästklinik. Har ej fått räkningen...
2
Svar
36
· Visningar
5 107
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden