Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ett fall av sjukdomen ovan har drabbat ett stall i min direkta närhet. Någon här som har erfarenhet av denna mystiska sjukdom? I...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: wrangler
·
  • Låst
Hästvård För en tid sen kom det en ny inackorderings häst till ett stall där jag jobbar (massör) lite ibland. Hästen en 6-årig travare var i mina...
Svar
11
· Visningar
1 890
Senast: Boj
·
Hästvård Typ varje vinter drabbas ett gäng hästar i stallet av en rejäl släng diarré i kombination med svullna ben och feber i lite varierande...
Svar
10
· Visningar
7 141
Senast: Meggan
·
Hästvård Kan man ha såna där snabb stallbandage med kardborre stängning med B & T paddar under? Det finns ju B&T stallbandage men dom kostar ju...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: caballus
·
Hästvård Undrar om en hästs nerv vid ögat någonsin kan läka ihop igen? Veterinären skulle ge kramplösande och tog sönder en nerv med...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Habina
·
Hästvård Undrar om en hästs nerv vid ögat någonsin kan läka ihop igen? Veterinären skulle ge kramplösande och tog sönder en nerv med...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Vingra
·
Hästvård Nu blev jag faktiskt lite nyfiken, och vill gärna höra andra erfarenheter. I korta drag: Ägde för ett antal år sedan en häst som haft...
Svar
12
· Visningar
1 035
Hästvård Jag undrar hur det är med täcken i stallet. Hur kallt ska det vara för att man borde sätta ett täcke på ett varmblod eller halvblod inne...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Yrja
·
Hästvård Funderar på att köpa en shettis som sällskap men vet inget om småttingarna, min minsta är d-ponny och jag har bara haft fullblod och...
2
Svar
28
· Visningar
3 267
Hästvård hej. Det är så att jag har hittat min drömhäst, problemet är. Han har pålagringar i bakknäna. Han visar ingen hälta/stelhet eller...
Svar
19
· Visningar
1 755
Senast: mooi
·
Hästvård Jag vet snart inte vad jag ska göra så hoppas ni har några bra idéer. Det hela började för ca tre månader sedan när hästen slog sönder...
Svar
0
· Visningar
1 182
Hästvård Nu behöver jag råd från er på forumet! Hur lätt smittar hovskabb? Om jag är i stallet kör hem finns äcklen i bilen? Har fått hovskabb...
Svar
18
· Visningar
4 996
Senast: Grazing
·
Hästvård Vad vet ni om dessa? Vart kan jag läsa mer? Jag förstår att prognosen inte är särskilt kul men att det finns möjligheter att operera...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Halvblod
·
Hästvård hur är prognosen på sånt? jag vet inte så mycket mer än såhär än. Men är lite nyfiken ändå. Ett ben som är läkt är ju läkt..men en...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Grazing
·
Hästvård Från och med mitten på januari så kommer vi att träna i ridhus ca 1 ggr/vecka och jag kan inte bestämma mig för om jag ska klippa mitt...
Svar
11
· Visningar
1 043
Hästvård Tittar ofta på sånna där djurräddningsprogram och har börjat fundera på en sak. I princip alltid, så kallar dom överväxta hovar för...
Svar
16
· Visningar
4 323
Senast: mackan
·
Hästvård Hejsan. Skulle vilja veta om någons häst har blivit opererad för ks? Slut kostnader, rehabilitering samt resultat.:)
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Mickizz
·
Hästvård Jag hämtade för snart en vecka sedan hem ett sex månader gammalt föl. När vi lastade av så hostade hon till och den hostan har hållit i...
Svar
15
· Visningar
2 847
Senast: eldkyss
·
Hästvård Har en relativt nyköpt häst som besiktigades utan anmärkning i augusti. Hon har nu haft en viloperiod över jul och nyår och under den...
Svar
6
· Visningar
3 139
Senast: Centaur
·
Hästvård Läste i en annan tråd där transportsjuka kom på tal. Men med risk för att kapa tråden så startar jag en egen. Hur vanlig är denna...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Toudi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka