Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Sökte men fann inga nya inlägg så testar igen... Karpaltunnelproblematik, svullnad ovan framknä utsida hö fram. Kommer under ridning...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: nowa
·
Hästvård Detta är inte min häst men vi är lite missnöjda med veterinär beskeden på denna häst då allt är så oklart... Hästen hittades block halt...
Svar
5
· Visningar
2 066
Hästvård Hej! För ca 2 veckor sedan så busade min häst i hagen och skadade sig på något vis. Hans sena på höger fram är svullen men blir bättre...
Svar
13
· Visningar
2 677
Senast: nattrexx
·
Hästvård Har nyligen tagit kolla masken prov som visade på ganska stora mängder blodmask. Fick avmasknings medel Equimax utskrivet och avmaskade...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Madick
·
Hästvård Har en häst som ju nyss har börjat ta ett kortare steg med ena bakbenet. Han har sedan tidigare, som nu varit borta i 8månader en...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: mackan
·
Hästvård Har just fått hem en helklippt ponny. Inne har hon ganska tjockt stalltäcke och ute stalltäcke och fodrat regntäcke med hals. Ute (i...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Hejsan, Jag söker desperat hjälp för att fastställa vad en av mina hästar kan ha för problem. Han är 5-årig vallack som hoppar som en...
2
Svar
21
· Visningar
4 912
Hästvård Jag har min häst på lösdrift och i ligghallen har vi sand som underlag. De får hösilage på marken, så antar att det är sanden hon får i...
2
Svar
20
· Visningar
2 921
Senast: purity_666
·
Hästvård Hej undrar om det är någon som som har samma problem som mig. Min valack på 8 år har nu på senaste tiden börjat regera på att jag sätter...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: tolksele
·
Hästvård Min 4åring har varit barfota hela sitt liv fram tills den 28/10 då han fått sina första framskor. Problemet är att nu när allting har...
Svar
17
· Visningar
2 203
Senast: Aionee
·
Hästvård Jag trodde min gamla häst höll på att dö idag, på riktigt. f-91, piggare än på länge den här hösten. När han skulle svänga in i boxen...
2
Svar
23
· Visningar
3 672
Senast: Elwan
·
Hästvård Behöver råd. Har en ponny som står på stall i nuläget. Ute under de ljusa timmarna med täcke, även täcke i stallet. Klippt senast i...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: Gimlan
·
Hästvård Håller på och behandlar häst med strålröta. Tvättar dagligen med såpa och sedan på med Ekol tjära. Hittade på nätet något som heter...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vad jag förstår efter att ha läst om godkänd hovslagare på jordbruksverkets hemsida, så måste det vara en godkänd hovslagare som arbetar...
2
Svar
22
· Visningar
1 951
Senast: lizzie
·
Hästvård Måste triangelmärkning utföras på klinik, eller kan veterinär komma ut och göra det?
Svar
2
· Visningar
630
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Min häst har blivit rekommenderad ringskor av veterinär (när hen ringde mig var det mer "det kan du ju prova.." och i journalen jag fick...
2
Svar
27
· Visningar
3 957
Senast: tolksele
·
Hästvård Hästen har börjat stanna när hon behöver uträtta sina behov, har aldrig haft problem med detta förut så nu börjar jag bli lite orolig...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min pålle har haft svårt att tugga sen i somras och tar gärna emot idéer på vad det kan bero på... Han är 23 år men har alltid haft...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 629
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: clovergirl
·
Hästvård Är nybliven omhändertagare av en 2-årig nykastrerad kille. Storlek D-ponny av kallblodstyp. När han kom för ca 1,5 vecka sedan var han...
Svar
4
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka