Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Ni som gett era hästar andapsin, hur har ni gjort? Enligt vet ska de inte äta 2 timmar före och 1 timme efter. Hur tusan ska man få...
Svar
17
· Visningar
4 179
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Som många vet här inne så står kusen med en gaffelbandsskada, det är en ''gammal'' skada (uppstod i slutet på februari) men först...
Svar
16
· Visningar
3 325
Senast: seahawk
·
Hästvård En av mina ponnys dricker dåligt. Finns det några tricks för att få honom att dricka mer? Han dricker lika lite även om vattnet är...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: sthu
·
Hästvård Mitt sto har lyckats skära sig på något i hagen. Någon vass pinne/gren gissar jag eftersom hagen är väldigt kuperad. Hon har ett...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Grazing
·
Hästvård Min fyraåring opererades igår och är ordinerad butta morgon och kväll i tio dagar. Jag bad om att få något annat men veterinären sa att...
2
Svar
37
· Visningar
3 057
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Hästvård Fy fasen vad jag skäms över att vara svensk. lägger in länk iom att jag inte hittar den bland nyheterna...
Svar
5
· Visningar
2 105
Senast: Boj
·
Hästvård Min 8 åriga fullblod halvblodsto fick en senskada i sommras i hagen vid ihopsläpp med en annan häst. Senan är helt av i höger back...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: simona
·
Hästvård Ponny vaccinerades idag av veterinär modell gamla gardet. Han fick för både influensa och stelkramp. Frågade veterinären om det...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst lyckas alltid få skrapsår på sina skenben eller kotleder. Hur behandlar ni sån här skrap skador? Det brukar komma lite blod...
Svar
10
· Visningar
3 902
Senast: Fibusen
·
Hästvård Idag har min femåring väldigt hög temp, 39,4. Troligen har febern börjat under natten eftersom han inte ätit upp två äpplen han fick vid...
Svar
14
· Visningar
1 363
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Min häst har börjat kissa i stalluppgången där han står uppbunden varje dag. han har alldrig gjort det innan och detta har hållt...
2
Svar
22
· Visningar
3 752
Senast: norrsol
·
Hästvård Har ett halvblod, valack, 12 år, som tappar hull. Han brukar göra det varje vinter, men nu sista veckorna har det varit värre än...
Svar
19
· Visningar
2 930
Senast: Wilfa
·
Hästvård Såg en hästannons där det stod "lytiska och sklerotiska förändringar i mellersta glidleden i båda haslederna bak" är det spatt de...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Boj
·
Hästvård Hej, jag är en van tävlingsryttare och har mina knep inför tävling :p Vad har ni för knep? Tex. knoppning, hovar mm. :) alla knep...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Tuva
·
Hästvård Häst som kliar sig på kroppen, främst på sidorna och mot rumpan (gnager med tänderna när han kliar sig). Vad kan det bero på? Jag har...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: kottee_
·
Hästvård Hej! Har en häst som är behandlad för kotleds inflammation samt opererad för lösa benbitar i kotorna bak. Hur ska hovslagaren sko för...
Svar
8
· Visningar
2 474
Senast: mackan
·
Hästvård Jag måste klippa min shettis nu, i princip hela ponnyn. Det jag funderar på är om det skulle gå att klippa längre ifrån huden? Normalt...
Svar
9
· Visningar
1 007
Hästvård Jag har uppfattat det som att ston blir könsmogna vid 1-1.5 års ålder. Hästen var ungefär 9 månader när hon stod med en jämnårig hingst...
Svar
11
· Visningar
3 571
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej på er! Min häst har varit dålig i magen senaste veckorna. Inte jätte dålig men lite lös. Jag har inte bytt foder eller något och...
Svar
14
· Visningar
2 437
Senast: Muninna
·
L
Hästvård hejsan! har ni något förslag på vad jag skall göra eller ge min häst som har sjuka ryggmuskler? vid trav sänker han ryggen och vill...
Svar
9
· Visningar
2 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka