Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård hejsan! har ni något förslag på vad jag skall göra eller ge min häst som har sjuka ryggmuskler? vid trav sänker han ryggen och vill...
Svar
9
· Visningar
2 605
Hästvård Hej. Min häst har svart beläggning på hovväggen, undrar om nån vet vad det kan vara? Försökt googla men hittar inget vettigt där. Min...
Svar
10
· Visningar
1 341
Senast: Tirnanog
·
Hästvård Jag har en snart 21 år gammalt sto som sedan ett år tillbaks är utlånad på foder som sällskapshäst. Hon har under en längre tid från och...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: Toxid
·
Hästvård Min 23-åring fick fång för tre veckor sedan, har stått på box 7 dgr med finadyn 5 dgr, efter de 7 första dagarna har han fått gå ut i...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Nu hoppas jag på att någon här är riktigt vass på det här med korsförlamningar och kan ge mig några tankar om min ena travhäst. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: solros
·
Hästvård Det här är en fantastisk nyhet. Lägger in det här om det missas som Nyhet...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min häst har eksem på sommaren. Det är inte mycket men han kliar sig så manen och svansen trillar av och så måste han ha flugtäcke...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: rebus
·
Hästvård Har en häst hemma med kolik av grovtarms förstoppning, Ska prata med veterinären i morgon på morgonen igen. Nu verkar magen börja komma...
Svar
1
· Visningar
877
Hästvård Jag har haft en tidigare tråd om min häst som har en kronisk inflammation i hornhinnan på sitt ena öga. Efter att vi provat flera...
Svar
5
· Visningar
2 165
Hästvård Min häst har fått mystiska svarta "krustor" på 3 av 4 ben. I höjd med karleden, men i stället på sidorna och framsidan. Krustorna går...
Svar
6
· Visningar
2 370
Senast: supersonic
·
Hästvård Såg att det låg flera trådar uppe om just has men ingen som beskrev just min hästs problem och jag ville inte kapa någons tråd så...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min unghäst kliar sig hela tiden. Hon försöker klia sig mot mig fast hon aldrig fått det, hon kliar sig mot allt hon kommer åt och gör...
2
Svar
31
· Visningar
4 635
Senast: Görel
·
Hästvård I går blev vi varse om att vi har misstänkt kvarka på anläggningen där vi står uppstallade. Det är en stor anläggning med ca 50 hästar...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Beetlebum
·
Hästvård Min ena häst har en Ink som vi med veterinärens hjälp nu behandlar med en extremt dyr salva. Det går åt väldigt små mängder av salvan...
Svar
14
· Visningar
2 175
Hästvård Mitt 6 åriga sto blir märrigt under vinterhalvåret. Under sommarhalvåret är hon glad och gosig. Jag märker aldrig när hon brunstar och...
Svar
7
· Visningar
1 681
Senast: ancan
·
Hästvård Jag har läst allt jag kunnat hitta om s.k. skimmelknölar men det mesta jag läser handlar om den godartade varianten. En knöl stor som en...
Svar
12
· Visningar
6 363
Senast: Kaffekakan
·
Hästvård Jag har alltid hört att när man helklipper en häst så MÅSTE man lämna en ruta under sadeln. Varför???
Svar
9
· Visningar
1 685
Hästvård Köpte en islandshäst för en vecka sedan. Upptäckte att hon hade småsår/sårskorpor över hela kroppen. Vetrinär har konstaterat...
2
Svar
20
· Visningar
5 446
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 403
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Min ena häst blev skrämd i samband med ridtur häromdagen och trampa ner i ett dike. Nu ett par dagar senare så kan man se en svullnad...
Svar
19
· Visningar
7 858
Senast: Toudi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden