Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej jag undrar en grej. Jag har en ponny jag sköter om (ett gothlandsruss) hon har varit hos vetrinär å dom vet inte vad det är. Så...
Svar
9
· Visningar
1 649
Senast: Suwke
·
Hästvård Vår ena häst fick konstiga utslag i våras. Både i ansiktet, på halsen och bogen. I ansiktet blev han fläckvis hårlös, men inga stora...
Svar
7
· Visningar
5 942
Senast: Muninn
·
Hästvård Hej! Jag har funderat lite kring hur hästmänniskor resonerar kring att motionera och rida sina hästar trots att de har någon form av...
2
Svar
38
· Visningar
8 231
Senast: Lavinia
·
Hästvård En äldre travare på 20år som sedan 2,5år endast skogs rids 3-4dagar i veckan, breddar sig med bak benen som travare brukar göra men lite...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·
Hästvård Säkert ett en del av er som har använt detta preparat och har kloka tips. Jag har en häst som är svårklippt på vissa delar av...
Svar
11
· Visningar
10 492
Senast: Ceta
·
Hästvård Har idag plockat stygnen(7st) efter en operation av griffelbenet bak. Det är idag 13 dagar sedan operationen och skulle tagit stygnen...
Svar
3
· Visningar
2 561
Senast: Arwen
·
Hästvård Tänkte höra vad ni har för erfarenheter ? Har hästen blivit helt bra igen? hur lång tid tog det och vad bör man tänka på vid den diagnosen?
Svar
7
· Visningar
3 976
Senast: kristalia
·
Hästvård Är det någon som har snabbt svar angående detta, vad är skillnaden på dessa två? Litovet innehåller GOPO, men innehåller inte allt nypon...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: feel
·
Hästvård Var inne med min unghäst idag efter att vi bokat in en tid. Jag nämnde att hon haft hovböld å att jag ej visste om den nubarande hältan...
2
Svar
38
· Visningar
4 073
Senast: svea
·
Hästvård Hej alla Bukeare, Jag vet att det finns massor av trådar i ämnet, men jag blir ändå inte klok på hur jag ska tänka... Jag har en häst...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Kompisen har sina hästar i ett stall där stallägaren inte bryr sig om sina hästar o kompisen är inte jätteerfaren hästägare heller. igår...
Svar
7
· Visningar
2 616
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej ! Behöver lite tips och råd. Har en ponny travare som råkat ut för två frakturer vänster bak i våras det läkte fint men redan vid...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: glance
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 833
Senast: mackan
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av kastrering av äldre hästar? I stallet där jag har min häst finns en hingst som är 15 år. Nu vill man...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: skuggi
·
Hästvård Vet inte om detta är rätt postat men försöker ändå. Mitt sto som är inköpt för några månader har jag nu äntligen börjat rida igen. Resan...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: Milene
·
Hästvård Ny häst, nytt stall, ny hovslagare. Jag trodde att jag och stallägaren kommit överens om att hon skulle vara med idag när min gubbe...
Svar
15
· Visningar
2 575
Senast: supersonic
·
Hästvård Tack för hjälpen Madick:bow: Min märr har nu nollat i 2 år på all mask. Fick svar igår. Det lilla fölet har då stora förutsättningar...
2
Svar
22
· Visningar
2 714
Senast: axel
·
M
Hästvård Vill bara komma med ett varningens finger ang slowfeedingnäten och deras placering/höjd. Har ikväll skurit loss en av hästarna i stallet...
2 3
Svar
56
· Visningar
18 498
Senast: Grazing
·
Hästvård Det är min fråga. Jag har läst att man ALDRIG skall skära av ny sula (frisk) vid skoning eller verkning. Min hovslagare skär alltid av...
Svar
5
· Visningar
2 249
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ponny har under en längre period varit väldigt sur på sadeln. Vi har haft ute en equiterapeut som tyckte att det verkade som om han...
2
Svar
35
· Visningar
7 279
Senast: Ponsse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur