Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nyfiken fråga som kan vara placerad fel... En stor häst som är född sent på vintern i Sverige, finns det några nackdelar för dem som...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag vet inte om den här tråden kommer rätt nu, men annars får väl moderatorn flytta den :) Mamma ringde idag och talade om något...
2 3
Svar
54
· Visningar
21 128
Senast: Happimess
·
Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 744
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Patella läser man ofta att unghästar drabbas av, dock så är det problemet just i knä´t. Min unghäst har samma symptom fast i kotorna...
Svar
12
· Visningar
2 108
Senast: Nielaa
·
Hästvård Hej! Har en unghäst med patellaupphakning på ena benet. Vi jobbar på med diverse uppbyggande träning, b-vitaminer och balanserad...
Svar
2
· Visningar
1 160
Hästvård Jag rider en häst med relativt raka kotor och förstår att hon mår bättre av att gå på mjukare underlag och inte bör hoppa för mycket...
Svar
3
· Visningar
2 211
Hästvård Jag har hand om ett 4 månader gammalt föl. Hans mamma står i boxen p.g.a skada. Det är fortfarande för tidigt att separera dem, men ca...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Snapsen
·
Hästvård Måste ju ta bort min häst igår. Hon hade under kvällen fått dubbeldos metacam (enligt tidigare rekommendationer) När veterinären kom...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 087
Senast: Centaur
·
Hästvård Till råga på allt elände har hästen nu fått fång. Hade ut dejurerande vet i går kväll som rekommenderade tredubbla dos metacam. Hon...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 226
Senast: mackan
·
Hästvård Nu provar jag att starta en en tråd om mitt problem, som jag själv inte riktigt vill se som ett problem men alla jag frågar verkar tycka...
2
Svar
28
· Visningar
2 949
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, Har ett sto som är hur snäll som helst i hantering, longering, tömkörning mm men så fort hon får ryttare på ryggen, piskar hon med...
2
Svar
26
· Visningar
4 393
Hästvård Hej, Jag har haft magproblem på min ponny till och från i ca 2 år, riktigt bra har hon aldrig varit under den tiden. Jag testade allt...
Svar
16
· Visningar
1 303
Hästvård Vi fick ju ta bort vår vackraste prinsessa i somras :( Hon ligger begravd i hagen under en rosenplantering, det är så vackert där. Än så...
Svar
11
· Visningar
9 814
Senast: Milene
·
Hästvård Hej! Min sköt häst (d-ponny, 11 år) hade fång i somras, de var en ganska mild fång. Nu ska han sättas igång och vi behöver hjälp med ett...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Trodde inte hästar kunde hicka men i dag gjorde min det. Någon annan som varit med om det??
Svar
2
· Visningar
763
Senast: tolksele
·
Hästvård Hej! Nyss köpt en häst som blev vaccinerad (influensa+stelkramp) idag, passet fanns inte på plats så fick ett löst intyg som jag skulle...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Hur tänker ni när ni väljer att klippa era hästar eller inte? Jag har en äldre häst som redan satt ganska mycket vinterpäls. Han...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Linnpan
·
Hästvård Hej alla smarta hästmänniskor! Min häst blev opererad för en.månad sedan i båda haserna för lösa benbitar, (de gamla ägarna fixa...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: slitenhest
·
Hästvård Jag har haft lite otur med hovslagare. Eller så är det mig det är fel på, det låter jag vara osagt. Nu till frågan/händelsen: Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 855
Hästvård sitter här och funderar på rörelsestörningar. hur många här är det som har hästar med rörelsestörningar? Berätta
Svar
6
· Visningar
967
Senast: Speedway
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka