Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick ju det sista väldigt mycket butta pga sin sista chans där att bli bra. Eftersom att apoteket gjorde fel så fick jag mycket...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min islandshäst valack har varit hängig och deppig ett tag nu trodde först det var pälssättningen och lät honom vila, gick endast...
Svar
11
· Visningar
2 822
Senast: Barrel
·
Hästvård Min häst är lite "blöt" i alla benen när man känner, men mer synliga gallor bak varav vänster bak syns en kotsenskidegalla ordentligt...
2
Svar
34
· Visningar
15 904
Senast: Ozen
·
Hästvård Hej, såg bara gamla trådar om det här så testar att skriva en ny. (eller så är jag dålig på att söka) Har ett d-ponny sto som fäller...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: sthu
·
Hästvård Vilket bakben ska naturligt arbeta/belastas mest vid galopp på rakt spår i snabbt tempo? Alltså det handlar inte om att bära sig utan...
Svar
12
· Visningar
4 766
Hästvård Hej. Tog hem min unghäst för en månad sedan. Nytt stall, nya kamrater, nytt foder och dessutom första gången på 1,5 år som hon skiljs...
2
Svar
23
· Visningar
2 578
Senast: mandy90
·
Hästvård Min häst tycker det är väldigt skönt att klia sin rumpa på tex träd:D och märkte att hon har skavt av en del hår vid svansroten:( Jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 298
Hästvård Ca 0 grader ute och hästen i transporten. Resan tar max 45 min. Luckan fast. Men vilket täcke ? Hästen är halvklippt, men annars lurvig...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Angel
·
Hästvård Hej, har en häst med lymfangit och ska lägga spritbandage, men har tillfälligt slut på alsolsprit, jag undrar om man kan använda vilken...
Svar
3
· Visningar
9 505
Senast: akleja
·
Hästvård Ja, jag vill förlänga ät-tiden för min häst. Han hinner bli rastlös på natten, eller sysslolös iallafall, om man ser hur det ser ut i...
2
Svar
30
· Visningar
2 913
Senast: lulski
·
Hästvård Hur gör ni på vintern när vattnet i hagen fryser? Vi har en så kallad thermobar, skulle dock behöva en till .. Men det är ju inte gratis...
Svar
13
· Visningar
3 665
Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den...
2
Svar
28
· Visningar
5 367
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Är det ngn här inne som har erfarenhet av överben? Hästen ifråga har ett gammalt överben på framsidan av kotan som är aktivt igen...
Svar
0
· Visningar
1 350
Hästvård Hur gör ni när ni måste linda våta/fuktiga/svettiga ben? Det är väl en sak om det är för en timmes ridpass, men hur gör ni om ni måste...
Svar
8
· Visningar
2 383
Hästvård Någon som vet vad förkortningen bf (och även bb) betyder när det nämns i ett veterinärutlåtande i samband med bla böjprov? Har googlat...
Svar
4
· Visningar
3 826
Senast: Iliaca
·
Hästvård Vilka mer företag finns det än Equippolab och Vidilab?
Svar
3
· Visningar
548
Hästvård Hej. Har en vallack på 7år som har fått grov rasp bak. Allt har gått riktigt fort och ringde min vet. Han skrev ut 70% usprit som jag...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: axel
·
Hästvård Igår halvklippte jag min häst pga riktigt tjock och tät päls. Svettas av minsta lilla, står på lösdrift så finns inte möjlighet att gå...
Svar
2
· Visningar
809
Hästvård Jag har för första gången i min 25-åriga hästägarkarriär en förkyld häst :nailbiting: - liite (0.2 - 0.4 grad) förhöjd temp, en massa...
Svar
14
· Visningar
8 735
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Har en häst som skadat korset. Vet har vid förra besöket ultraljudat korset och sett skador på muskelfästen o ligament. Finadyne och...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka