Unghäst lätt halt, svullen sena?

Fast väldigt många inser inte allvaret i en given situation.

Det är otroligt många hästägare som inte vet hur allvarliga även små senskador är, redan innan varningen kommer är det stora risker med senskador. Och lång konvalcens OM hästen någonsin kan komma tillbaka.

Jag tror det är därför många försöker förklara att det är viktigt att snabbast möjligt få konstaterat vad det rör sig om, och hålla hästen stilla till senskada kan uteslutas.

Det var hålväggar/bärrandsröta. Jag är otroligt besviken på klinikens bemötande. De kollade på min tjej i max 10 minuter. Sedan skickade de hem mig med en ny tid imorgon.... tar de dubbla stationsavgifter då? Det roliga är att hovslagaren som är där imorgon är den som är hemma.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 998
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 153
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv