Ska köpa AVS 14 men vart hittar man de? Har lite bråttom med salva så jag vill helst inte behöva beställa den.
det finns i varje basic hästaffär med ett större grundsortiment, inkl på granngården.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska köpa AVS 14 men vart hittar man de? Har lite bråttom med salva så jag vill helst inte behöva beställa den.
Jag körde med AVS 14 först men fick tips om Horsol(finns bla på apoteket) och det är mycket bättre, man skall i 10-12 dagar smörja varje dag och sedan vid behov. Känns som om man haft pälsglans i man och svans, jätte bra för då är det lätt att borsta ut oxå
fast då har nog din häst ganska grava problem? avs14 är ju till för bara allmänt mild irritation och hjälper utmärkt utifrån det. är det ngt grövre i fråga om exem osv så självklart kan man då inte räkna med att bara ngn allmän salva mot sol/kli hjälper. om du har behövt smörja på ngt starkare varje dag veckovis så har ju hästen ngt grövre problem eller så har problemen gått väldigt långt innan ngt vidtas?
Jag hittar inte AVS 14 någonstans Finns det något annat som är lika bra för klåda? Behöver det så fort som möjligt!
Jag hittar inte AVS 14 någonstans Finns det något annat som är lika bra för klåda? Behöver det så fort som möjligt!
Och värt trycka på igen eftersom TS frågade om något annat är lika bra som AVS. AVS hjälper inte alls på vissa hästar. Och det lindrar klåda och återfuktar - det är inget magiskt klistopp. Det är inget medel (tja kortison kanske då men där finns det rejäla baksidor med)
Eksemtäcket skyddar mot att de kliar bort mer och ger solskydd. Så oavsett klianledning så hjälper täcke. Sen om det enbart är svansen kan man bara fodra svanslappen på ett vanligt insektstäcke tex.
Min häst tycker det är väldigt skönt att klia sin rumpa på tex träd och märkte att hon har skavt av en del hår vid svansroten Jag som älskar att göra fiskbensflätor vid svansroten. Kan jag göra något åt det så det kan växa ut igen eller får jag bara leva med avskavt svansrot? Tacksam för svar!