Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ena häst blev skrämd i samband med ridtur häromdagen och trampa ner i ett dike. Nu ett par dagar senare så kan man se en svullnad...
Svar
19
· Visningar
7 858
Senast: Toudi
·
Hästvård Hej, undrar om någon har haft det på häst. Eller vet hur dom ser ut? Såg en beskrivning att dom skulle vara 3-7 mm, håriga men vara...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: BiMi
·
Hästvård Ni med hästar på lösdriften, hur klipper ni dom? Har en häst som är lite frusen av sig men svettas väldigt mycket vid lättare arbete...
Svar
14
· Visningar
2 578
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 692
Hästvård Tänkte att vi kanske kundde samla lite tips och råd för enklare sårvård, för oss som inte har helt 100 koll på hur det är:angel: Jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 599
Senast: grashagen
·
Hästvård Om någon orkar läsa följande så vill jag gärna ha råd eller egna erfarenheter, för jag grubblar mig gråhårig över detta. Köpte en häst...
Svar
9
· Visningar
1 847
Senast: tolksele
·
Hästvård Skrev för ett par månader sedan en tråd som hette "jag blir så deppig". Kort sammanfattat gick den ut på att min häst helt plötsligt...
2
Svar
20
· Visningar
8 284
Senast: tolksele
·
Hästvård Hej! Efter många googlingar förstår jag att det är en vanlig fråga här på forumet men har inte hittat det som passar in på min häst...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Nielaa
·
Hästvård Har skabb på importerad tinker och veterinär har tagit skrapprover och pälsprover och hittat kvalster. Så jag skulle få någon...
Svar
17
· Visningar
2 687
Senast: Trissa
·
Hästvård Mitt 16 åriga sto har under de senaste ca 3 veckorna känts lite olustig när hon skall ridas. Inget speciellt, men det där "hejhopp-nu...
Svar
4
· Visningar
2 536
Hästvård Har min häst ute på foder,han åkte dit i början på Juni och var tunn då efter att ha varit på utbildning Mars och April där han i...
2
Svar
21
· Visningar
3 989
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har börjat tappa päls i rasande fart. När man borstar och så lossnar inget ( inte mer en vanligt ). Vetrinär har kollat på...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Texaspexas
·
Hästvård Min fråga angående en ponny som jag har kollat på och förmodligen ska kolla på mer⬆ Har kollat upp tdb och har sett att den gått klasser...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: WBanna
·
Hästvård Jag rakade min häst för snart 3 veckor sen. En spårklippning fick det bli då jag trodde det skulle räcka. Dock gjorde det inte det och...
Svar
6
· Visningar
971
Hästvård Jag har en fråga, helt teoretiskt och inte baserat på något visst fall (eller min häst). Hästar med lång man - kort med för den delen -...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Twihard
·
Hästvård Vårt varmblod på 17 år är halt på vänster fram sedan några månader tillbaka. Hon är ohalt i skritt. I trav är hon ohalt på rakt spår och...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: mooi
·
Hästvård Fundering, vad är det för symtom på en häst med mask. Min häst har tappat i vikt (vilket inte var dumt alls), men hon har också blivit...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: Jen84
·
Hästvård Den eviga undran vid skada vilket är bäst för just den skadan... Tänkte se vilket ni tror är bäst i vårat fall. Hästen slog i ett...
Svar
1
· Visningar
1 606
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Undrar hur ni har gjort vid rehabilitering av hästar med senskador? Mest intresserad av att höra om fall där det gått bra och hästen har...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 694
Senast: Cilva
·
Hästvård Tänkte kolla här om det är någon egen erfarenhet av häst som bockar och som vid undersökning faktiskt visat sig ha något fel och vad det...
2
Svar
31
· Visningar
4 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat