Grinig häst

Sv: Grinig häst

Har läst tråden, tycker verkligen synd om dig och tycker det är jättestrongt av dig att du försöker gå till botten med detta! Många hade nog bara kört på och resonerat som att det är en omöjlig surmärr ....

Bara det jag ville säga ....

Tack snälla, det värmer :)
Så klart jag är skiträdd för vad dom kan hitta, men samtidigt kan det inte fortsätta så här. Det varit många livsfarliga turer på den hästen, ett under att inget allvarligt har hänt än-har däremot byggt upp en otrolig reaktionsförmåga och balans :p
Har dessutom haft en känsla länge nu och den ska man lita på, trots folks synpunkter. Jag känner min häst så pass bra.
Jag har dessutom alltid haft en idé om att mina hästar ska gå att hoppa upp och rida barbacka i alla gångarter, och slänga tyglarna över ett hinderstöd och stå kvar där. Det sistnämnda går fint, men att rida barbacka är icke att tänka på. Vad jag kan sakna det. En lugn avslappnad barbackaritt...

Om det är så att hon reagerar då du rider, kan det ju vara något med ryggen.Det går att kolla med röntgen. Har själv en häst med KS.

Efter sista besöket, så bestämdes att hon ska på scintigrafi av rygg och bakben. Jag har ju hela tiden tänkt att det är något med ryggen, sen blir det naturligtvis andra smärtor då hon avlastat osv...fortsättning följer. Känns iaf fortfarande så skönt att bli tagen på allvar och att man ser att hon inte är okej.

Här kommer en uppdatering-bättre sent än aldrig. Slutligen blev det en scint av bakknän, bakben och bak på ryggen. Där hittades artros i båda bakknäna. Så hon blev utdömd och togs bort för 2 veckor sen :( Otroligt tungt och ledsamt, men nu när det är över börjar det kännas bättre och jag är så glad att jag verkligen litade på min magkänsla.

Men fyy vad tråkigt!! Men tänk om hon bott hos någon annan som bara "kört på" och hon hade behövt lida kanske flera år innan någon upptäckte det. Hon hade tur som hamnade hos dig!
Väldigt strongt av dig, Styrkekramar!:(

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 003
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 747
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 772
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka