Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur lång tid tar det för pälsen att växa ut om den är klippt? Har ingen aning om vart tråden ska ligga men jag chansar här;)
Svar
18
· Visningar
5 482
Senast: mackan
·
Hästvård Har tänkt en del på alla gamla hästars svankiga ryggar. En fundering är också hur detta påverkar hästen? Hur svankryggiga har era blivit...
Svar
5
· Visningar
2 961
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej, har fått ett litet problem. Min häst verkar ha blivit rädd för närkontakt med mig senaste dagarna eftersom jag tydligen är så...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: Grazing
·
Hästvård Hur gör ni andra som ger hösilage? Vaccinerar ni? Hästen ska äta hösilage i vinter. Första gången i hans liv han ska äta det. Mina...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 407
Senast: Toudi
·
Hästvård Någon med något bra tips på hur skydda ett bandage mot väta, UTAN att det blir någon form av plast/tejp under hoven. Bandaget går ner på...
2
Svar
34
· Visningar
5 304
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Får hem en ponny i dagarna och fick precis veta att de just klippt henne. Jag har lösdrift och har aldrig haft en klippt häst i...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: sarawi
·
Hästvård Era bästa tips på mugg- prevention, vilka är de ? Har häst på, just nu, ganska lerig lösdrift. Sköljer av hovarna dagligen och kollar...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: Leoni
·
Hästvård Någon som använder sig utav detta tillskott till sin häst/hästar? Vad har ni för häst? Effekter? Kan man ge det som ett vanligt...
Svar
5
· Visningar
1 397
Senast: Karoliten
·
Hästvård Drog av skon på denna hästen idag, den har varit ömfotad och varm till och från. Men inte halt. Detta är höger fram, vet inte hur väl...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
17 062
Senast: Idalus
·
Hästvård Jag har två stycken varmblod som just nu står i ett kallstall, det blir inget varmare utav dom utan det ligger på samma temperatur som...
Svar
16
· Visningar
1 841
Hästvård Finns ju flertalet trådar i detta ämne, men jag blir så himla ledsen på dem! Min ena häst skadade borsket i en kota för 3 månader sen i...
2
Svar
37
· Visningar
4 611
·
Hästvård Har en stor shettis med cushing. Han får en tablett crascend om dagen. Ca. 5-6 kg hö plus att han står på halm. Han har en fruktansvärd...
Svar
11
· Visningar
1 509
Hästvård Har behandlat för strålröta rätt länge. Märkte här om dagen att det blivit ett rätt djupt hål precis i kanten på stråken mot ballarna...
Svar
8
· Visningar
1 746
Hästvård Hejsan! Håller på att slita mitt hår snart, ska försöka göra en lång historia kort: Har en 23årig kallblodstravare som är otroligt pigg...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: ameo
·
Hästvård Lonjerade min häst idag och la märke till att han gick lite konstigt i traven på volten. Det är backre innerbenet som han tar ner lite...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: Toxid
·
Hästvård Först och främst, jag har varit i kontakt med veterinär och ska återkoppla till denne under morgondagen för att se om och hur vi ska gå...
2
Svar
22
· Visningar
3 547
Senast: EmmaW
·
Hästvård Jag vill minnas att någon person vid något tillfälle pratat om en veterinär/forskare som gjort en studie/rapporterat om problemet ovan...
2
Svar
23
· Visningar
3 293
·
  • Låst
Hästvård Igår var vet. ute och checkade av min gubbe. Han skulle främst kolla hullet, som vi ju arbetar hårt med att få upp. Han tyckte vi var på...
2
Svar
28
· Visningar
10 222
Senast: DrT
·
Hästvård Jag behöver lite idéer vad som kan ha drabbat min treåring.. Både jag och veterinärer går bet.. hästen går barfota, med kompisar i...
2
Svar
25
· Visningar
5 298
Senast: Bison
·
Hästvård någon med erfarenhet av ligamentskada på bak knä? Eller på annan plats? Har eran häst blivit återställd? Hur lång tid tog det? Hitta...
2
Svar
26
· Visningar
8 743
Senast: Linnolsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023