Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför då? Det är ju bara spruta det över maten. Sött och smaskigt.Fast metacam sprutar man ju också i munnen?
Fast metacam sprutar man ju också i munnen?
Jag blandade det i fibergi, gick utmärkt, hon slickade t o m ur hinken.
Konstigt, kanske det är olika på olika ställen, jag smakade själv och det smakade verkligen inte någonting överhuvudtaget.Min häst tycker uppenbarligen att den gör det. Hade varit mycket enklare om det varit smaklöst.
Då har du ju ett jättebra tillfälle att träna spruta i munnen, nu när hon är konvalescent. Positiv förstärkning, klicker eller liknande är mitt tips.
Det var ju därför jag skrev positiv förstärkning, det görs med fördel stillastående..... Läs gärna på om begreppet, och hur det fungerar, så kommer du att förstå hur jag menar. Klicker eller inte är ju mest hur man själv fungerar.
Rätt vad det är så behöver du bremsa, eller ge någon annan medicin som hon inte tar i mat, och nu har du ju ett gyllene tillfälle att träna bort rädslan.
Som jag skrivit, spruta finns inte med i diskussionen. Kan förtydliga att åsynen av en spruta får henne att snurra runt och försöka resa sig. Hon har strikt boxvila på grund av att det sydda operationssåret ska läka. Därför vill jag ha henne så lugn som möjligt
Det var ju därför jag skrev positiv förstärkning, det görs med fördel stillastående..... Läs gärna på om begreppet, och hur det fungerar, så kommer du att förstå hur jag menar. Klicker eller inte är ju mest hur man själv fungerar.
Rätt vad det är så behöver du bremsa, eller ge någon annan medicin som hon inte tar i mat, och nu har du ju ett gyllene tillfälle att träna bort rädslan.
Fast det är väl ändå inte så smart att riskera att hästen kastar sig, oavsett träningsmetod, när hästen har ett operations sår som behöver läka? Då tycker jag Görel gör klokt i att vänta med att träna tills hästen har läkt?
Så du menar att människan omöjligt kan göra fel bara för att man tränar positivt? Vi är människor och vi gör fel ibland, och lägger du dessutom till en häst som slänger sig vid ÅSYNEN? Det räcker med att man råkar gå för fort fram en gång för att de ska bli fel.Nej, och med den metoden riskerar man inte att hästen kastar sig.