Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Undrar lite hur ni hade gjort. Ponny 1 Hovledsinflammation höger fram Behandlad på Strömsholm VILA sjukhage 3 veckor Återbesök...
2
Svar
28
· Visningar
5 509
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag brukar inte vara på forum.. Men nu behöver jag hjälp av hästvärlden. Jag har en 6 årig hbl valack. Jag köpte han som 3 åring med...
Svar
0
· Visningar
997
Senast: emeli
·
Hästvård Så jag behöver era råd, nu är det så att jag har en skimmelponny som jag rider och hjälper till med genom ridskolan, får tävla henne...
Svar
17
· Visningar
3 431
Senast: ameo
·
Hästvård Är det solen som bestämmer när pälsen ska fälla eller är det att det blir ljusare längre på dagen? ;)
Svar
4
· Visningar
580
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min 15-åring har senaste veckorna hostat till en eller ett par gånger i början av ridpassen. Oftast när man saktar av till skritt efter...
Svar
13
· Visningar
4 241
Senast: akleja
·
Hästvård Kanske ska dra historien från början.... Behandlat vänster has 4-5 ggr sedan förra sommaren med kortvarigt resultat. Röntgenplåtarna...
2
Svar
21
· Visningar
3 551
Senast: Korven
·
Hästvård Några har säkert läst mina trådar om min fjordvalack som behandlats för inflammationer i hovleder och bakknän. Nåväl, på veterinärens...
Svar
18
· Visningar
2 677
Senast: Lydia
·
Hästvård Jag läste tråden om broddar på eller av i hagen, och där så gott som alla broddar pga de inte vill att hästen ska fläka sig. Hur ofta...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
10 095
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min unghäst har en knöl ovanför kotan på bakbenet!:crazy: Den sitter inte vid senan utan på skelettet. Storleken är lite avlång ca 4-5...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Hovslagare upptäckte nyss idag att min ponny på höger bakhov är påväg att få hål i hovväggen. Det är inte har svamp eller något...
Svar
19
· Visningar
2 219
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Det här är ett rent påhittat exempel efter en diskussion jag hade med en kompis idag om hur man brukar göra vid allvarligare skador...
Svar
12
· Visningar
1 771
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej, Min häst har känts så fin sista tiden men så senaste två dressyrpassen har hon börjat bryta av i galoppen. Det känns som att hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 549
Senast: axel
·
Hästvård Fick hem en fölunge i slutet på dec som själv nu är så gott som frisk från sin förkylning men hon har smittat ner resten av hästflocken...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: eldkyss
·
Hästvård Jag har en häst som jag ska försäkra, och som har haft ett fånganfall för flera år sedan. Naturligtvis kommer hon att få reservation på...
2
Svar
37
· Visningar
2 463
Senast: Centaur
·
Hästvård Fick av en slump reda på att min ponny, tinker/kallblodskorsning -11:a har kraftigt förhöjda värden på ovanstående. För ett år sedan...
Svar
12
· Visningar
5 432
Senast: wrangler
·
Hästvård Fasen när jag kom till stallet precis och kollade in i boxen så såg min häst helt svullen ut vid ganascherna (tror dom sitter där. . Är...
2
Svar
20
· Visningar
2 462
Senast: Leoni
·
Hästvård Självklart finns det tusen aspekter att ta hänsyn till men jag undrar över en för enkelhetens skull (= det enda jag själv kan se på min...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: axel
·
Hästvård Skulle ni säga att det är värt det, att köpa en ponny ( läromästare och 20 år) med cushings som äter prascend? Jag har ingen erfarenhet...
2
Svar
22
· Visningar
3 826
Hästvård Är det så att en häst som en gång fått lymfangit lättare får tillbaka detta, även på andra ben än de först drabbade?? Jag hade tills jag...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: aramis
·
Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: Vintersol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross