Sv: använda lantbrukstjänst vid avlivning?
Jadå,Kjell jobbar fortfarande! Lika bra som alltid . Använde honom senast i måndags
Jadå,Kjell jobbar fortfarande! Lika bra som alltid . Använde honom senast i måndags
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det har du förvisso rätt i. Men om djurambulansen tar hand om hästkroppen ligger den väl inte tillsammans med andra kadaver? Eller har jag fel?
Hej! Hittade denna tråd och tyckte det var onödigt att starta en ny då jag vill ha svar på en fråga angående lantbrukartjänst:
Hur lång tid innan avlivningen bör man ringa? Jag har ett lite äldre halvblodssto här hemma som skadade senan på senaste hoppträningen, hon blir inte bättre (JA! Veterinären är inblandad) Och jag har nu beslutat att ta bort henne. Hon har ju ont och haltar lite men det är inget som är jätteakut, hon mår bra, är pigg och glad men vill ändå inte att hon ska gå för länge nu när ja fattat beslutet. Jag vill att dom kommer någon gång måndag-onsdag nästa vecka, behöver man ha mer framförhållning? tänkte ringa idag eller i helgen. Förstår ju att dom tar de akuta först.
Förlåt om jag är lite förvirrad... men det är första gången jag har med detta att göra och tycker det är oerhört jobbigt!
Tack för ditt svar.
Jag har en kompis som ska ta hand om hästen och sambon om mig, så fort vi fått ihop schemat i nästa vecka så ska jag ringa. Ok, vad bra! Jag tänkte köra allt i samma paket. Vill inte att hon ska ligga kvar på gården efteråt.
Inget ont som för något gott med sig. För 3 år sedan fick mitt sto ett föl, jag träffade henne när hon var 1 och jag har inte sett henne sedan dess. Jag var och tittade på henne i onsdags då hon är till salu! Jag har första ching på henne, uppfödaren (som ägde min nuvarande häst innan) kontaktade mig. Så då får jag i alla fall behålla halva hästen fast i en annan kropp! Så går hon igenom besiktningen så får hon följa med hem!
Missade andra stycket... Jag vill att lantbrukartjänst gör allt. Det blir lättast då så behöver jag inte riskera att hon blir kvarliggande.
En fråga till: det står att man kan sms:a men det finns bara ett exempel på hur ettsms för mjölkko ska se ut på deras hemsida. Jag ringde inte idag då kompisen inte visste sitt schema för nästa vecka. Nu vet hon och nu vet jag även när dom kan komma...
Man kan smsa för häst med tydligen. Men jag har alltid ringt så vet inte hur det fungerar med sms.
Hej,
Jag har nu tagit beslutet att avliva min fina häst som har börjat samla på sig både den ena och andra krämpan som cancer , bestående hälta och foderpackningar utan dess like..
Har varit i kontakt med försäkringsbolaget och de håller med.
Men nu till det svåra.. vem ska man välja att utföra det hela?
Har hört mkt bra om några privata trotjänartjänster, men de är över 1000kr dyrare än alternativet att ta ut lantbrukstjänst. Men dom har jag inte hittat några" recensioner" av.
Så är det någon som använt sig av dom? Hur var det? Står ju inget på hemsidan flrrutom pris.
Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta, har ju bara en månad på mig nu när jag fått beslutet från försäkringen...
Vill inte
[/LIST]