Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Vi har två ganska stora hagar som delvis gränsar till varandra, och så har vi två ganska lågrangade äldre hästar. Snart ska vi släppa...
Svar
1
· Visningar
1 276
Senast: Wiiee
·
Hästhantering Ja nu är jag villrådig... Har hållit på med hästar hela mitt liv (38 år gammal) Haft några unghästar och utvecklat ett visst system...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 442
Senast: Scilla
·
F
Hästhantering Har en B-ponnysto på foder sedan JAnuari i år som är väldigt hög i rang och när jag borstar henne eller smeker/rör henne över kroppen...
Svar
1
· Visningar
843
Hästhantering Min häst är rätt seg att lasta, brukar ta runt 2 timmar och det är ungefär 1 timme och 58 min för mkt tkr jag :p Hon är absolut inte...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Dandylinn
·
O
Hästhantering Hej! Har en ponny som är rädd för människor, väligt skygg och vänder baken till och vill inte att man ska klappa hennes 2 hästkompisar...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: IzabelGonzalez
·
S
Hästhantering Jag har en 6-åring som jag haft i ett år nu. Enligt förra ägaren så var han inte helt trafiksäker och hon sa att han brukade kasta sig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 625
Senast: Snorri
·
Hästhantering Jag har problem... Jag har ridit min arabdam sporadiskt under vintern, men då bara barbacka. Hon är en stjärna, busar aldrig även om...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Jozelle
·
C
Hästhantering Går i hästköpartankar. Har tittat på en ettåring som det lutar åt. Nu funderar jag på om man besiktigar ettåringar vid hästköp. Hästen...
Svar
13
· Visningar
1 325
Hästhantering Vi har en gammal valack hemma på 25 år som är nervös och mycket försiktig av sig vid hanteringen. Han gör aldrig något dumt utan är hur...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: moontje
·
Y
Hästhantering Jag har ett stort problem med min valack som jag tänkte att någon kanske har någon åsikt om eller något tips om vad jag ska göra. Det är...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: sanio
·
Hästhantering Jag får ju hem en -08, hingst (som dock ska kastreras inom detta året) nu i april.:) Han har gått i unghästlösdrift sen han blev...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Sar
·
H
Hästhantering En av mina hästar har börjat att trampa av sig skorna i transporten. Har provat benskydd (stressar) lindat+boots. Men i helsike heller...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: marwin
·
Hästhantering Jag har sett många filmer med pat parelli men aldrig fått sett någon häst som varit lite mer vild tex stegrar eller bockar eller går in...
Svar
11
· Visningar
2 189
Senast: bitingboxfish
·
Hästhantering Hej! Idag har jag på sämsta möjliga sätt tvingats inse att min häst och jag inte har den drömkommunikation jag inbillat mej. Klart...
Svar
16
· Visningar
1 879
Senast: Lavinia
·
S
Hästhantering När min kompis ska hämta in Sessan (min ponny) från hagen så vänder sig bara Sessan om och sparkar mot henne :crazy: Hon är snäll när...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Sannec1993
·
S
Hästhantering :cry:Jag startade en tråd här på Buke om min 6-åring som har lite problem med mötande bilar i trafiken. Jag insåg snabbt efter lite goda...
2
Svar
27
· Visningar
2 117
Senast: skuggi
·
S
Hästhantering Jag har för ca 1.5 veckor sedan fått en ny häst, han är en valack på 4 år, norskt varmblod ( samma som svenskt halvblod) men 75% full...
Svar
4
· Visningar
1 769
Senast: Sophiep
·
Hästhantering Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel! Jag åkte i måndags till kliniken med min häst. Hyrde ett släp, en lite lättare...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Taxilock
·
P
Hästhantering jag har ett problem som jag inte kan göra så mycket med längre, Jag har en ruskigt smart ponny. Jag har tränat horsemanship med henne...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
13 023
Senast: Challe99
·
Hästhantering Jag har en känsla av att det inte bara är jag som någon gång funderat över vad det är för fel på min häst. Nu menar jag inte sjukligt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 445
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar