Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Var med om en liten olycka igår, hästen hade rivit ner främre halvan av mellanväggen och bommarna och ställt sig bak o fram. Han fick...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Anettejt
·
K
Hästhantering Någon som har en häst med epelepsi? Vet hur en häst med epelpsi beter sig? Går det att testa? :confused::confused: Mycket tacksam för svar!
Svar
10
· Visningar
1 523
Senast: a_c72
·
Hästhantering Min häst är lite bufflig att tränsa.. Han är hur snäll som helst annars att hantera, han står lös på stallgången, går efter mig hela...
2
Svar
22
· Visningar
2 911
Senast: super_fantan
·
Hästhantering min häst är dö rädd för kor, och jag har kollat runt hela vintern efter tips på hur jag kan få henne orädd^^ jag hittade många med samma...
2
Svar
20
· Visningar
2 944
Senast: Buck
·
Hästhantering Hur trafiktränar man en unghäst ensam ??........ja det är min fråga. Har två hästar på gården, det äldre stoet kan inte ridas...
Svar
17
· Visningar
1 923
H
Hästhantering Jag har startat en hel drös trådar om mina hästbeskymmer sedan jag blev medlem i Bukefalos i somras. Då gick jag i hästköpartagen, på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 763
Senast: Flipperus
·
A
Hästhantering Hej. jag har en ny häst, och den kan tyvärr inte stå i samma hage som de andra, han kan se dem men inte få närkontakt. Av detta blir...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: annavz
·
A
Hästhantering Ja, min pojke behöver definitivt självförtroende ! Vid uteritter, är han rädd för i princip ALLT, han stressar, och är i princip...
Svar
13
· Visningar
1 932
Senast: Twirro
·
T
Hästhantering Orkar inte förslara allt. Men min granne har 10 st hästar som går ute året om. 7 av dom är fd travare som används för turridning på...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: HallonDoft
·
S
Hästhantering Har några konstiga fråger som jag skulle vilja ha svar på:D Anser ni att man får en jätte bra kontakt med hästen bara genom at stå o...
2
Svar
22
· Visningar
2 227
Senast: Riverbridge
·
E
Hästhantering Hej hej! :) Igår när jag var i stallet var det en tjej som frågade ifall jag tränade horsemanship. Och japp, det gör jag! Då sa hon att...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Sammet
·
Hästhantering Ja, som rubriker säger, kan man åka med två ponnys om den ena är bredåkare? Funderar på det eftersom det vore lämpligt att samåka till...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering *hoppas ni har tid och ork att läsa* Köpte för snart 2 år sedan en unghäst på 3,5 år. En jättesnäll häst men lite hanterad...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Martina_m
·
H
Hästhantering Jag har ridit hästen (8år) i ett och ett halvt år och än så länge inte haft några större problem. Efter den kalla och tråkiga vintern...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: skwaller
·
M
Hästhantering Ja, hästar begriper man sig aldrig på... Jag har en arabvalack (6 år), som är väldigt ranglåg. I hagen är han alltid den som får äta i...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Lena J
·
W
Hästhantering Tycker ni att detta är ok: En person har insläppet av hästarna. Hästarna står i en stor hage och när det är dax för insläpp så står...
Svar
19
· Visningar
1 907
Senast: Trix
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 971
Senast: frittan
·
Hästhantering Jag är bara nyfiken på folks åsikter om att handmata hästar med godis. Själv har jag alltid gjort det, men jag har full förståelse för...
2
Svar
25
· Visningar
3 126
Senast: LIA
·
K
Hästhantering Hej! Jag är ny på forumet och ska testa detta, får se om ni har några råd:-) Jag är medryttare på en 11-årig halvblodsvalack sedan...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: axel
·
T
Hästhantering Hej! :confused: jag ska för första gången på 3-årstest med en unghäst. Jag undrar vad det är som gäller, jag är inte medlem i någon...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: IIII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?