Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej Jag har ett 9 årigt sto, halvblodskorsning, som plötsligt inte kan stå still i transporten när vi kör. Lite bakgrund. Vi...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Novali01
·
Hästhantering Denna kanske ska ligga under hästvård? Jag är osäker... Men i alla fall Jag vet ett ställe där det finns en häst som inte får gå ut i...
Svar
16
· Visningar
2 050
Senast: Pigan
·
Hästhantering Blir så ledsen. av en slump hitta jag en hemsida för en som köpte min gamla häst P. att hon skulle säljas igen. När P kom så var hon...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: sanio
·
S
Hästhantering hej ja har en häst som stegrar sig, hur ska jag få henne att sluta med det?
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: LadySassa
·
V
Hästhantering När jag leder min ponny så drar han ner huvudet och vill äta hela tiden, men när jag inte tillåter han att äta så klänger han med sitt...
Svar
15
· Visningar
2 551
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Varför ska alla NH-människor envisas med att rida utan hjälm och dessutom lägga ut bilder på eländet? Bara för att man kan rida utan...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
24 315
Senast: CeciliaT
·
Hästhantering Ja det har jag ibland lite problem med... Det är inte hunden som hästen reagerar på, utan det är kroppspråket på människan. Ofta så är...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: mahlmt
·
N
Hästhantering Finns säkert redan en tråd med det här någonstans, men jag hittade ingen som lägger fokus på just skrapande utan snarare på allmänna...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: 123456
·
Hästhantering I samma hage alltså. Nån som har nån erfarenhet? Funkat bra eller bajs? Är själv skeptisk men nyfiken på om det kan gå. Förr i tiden...
2
Svar
34
· Visningar
10 988
Senast: Raderad medlem 94602
·
S
Hästhantering Jag har just skaffat mig en medryttarhäst. En isis som är världens snällaste, förutom att han testar mig varje gång jag kommer till...
Svar
18
· Visningar
1 739
Senast: Honeypixie
·
Hästhantering Är det någon därute som sysslar med det? En kompis till mig sprang på en bok om det och jag blev rysligt intresserad. Har ungefär...
2
Svar
27
· Visningar
4 028
Senast: Lydia
·
Hästhantering Ja som rubriken låter så har jag problem med min lilla dam. Så gör hon när hon inte får som hon vill... Då tar hon till knepet att...
Svar
15
· Visningar
3 896
Senast: skwaller
·
Hästhantering Jag har själv redan en åsikt om detta men undrar vad andra tycker hur ni gör när ni går på promenad (om ni nu gör det) med er häst. Vi...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
20 548
Hästhantering Har fått idétorka och behöver lite hjälp! Jag har ett 2-årigt sto som jag har börjat träna från marken. Vi gör ledövningar - stanna, gå...
Svar
11
· Visningar
1 858
Senast: axel
·
Hästhantering Hej, har en liten tjej på 10 månader som jag håller på att lära "promenadvett". Det funkar bra för det mesta men i bland får hon fnatt o...
2
Svar
28
· Visningar
2 890
Senast: yasmineA
·
Hästhantering Jag har tänkt börja åka iväg och träna reglelbundet, har tidigare kunnat lösa att jag har ridit till träningar men efter byte av stall...
2
Svar
25
· Visningar
9 419
Senast: axel
·
S
Hästhantering Har några konstiga frågor jag bhöver svar på:D:cool: Brukar ni ha hästen lös när ni håller på med dem, ryktar o så?:) har man...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 270
Senast: Annnaw
·
Hästhantering Hej jag har en Tinker sto som har jättetjock å ful svans.Jag lånade ut henne på foder med en ganska fin o small svans men när hon kom...
2
Svar
20
· Visningar
3 004
Senast: Pallas
·
E
Hästhantering hej!:) ja har en liten (ponny) bestämd dam på ca 17 år som ja skulle vilja ha lite tips om hur ja ska göra. 1. när ja inte får tag på...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Twirro
·
A
Hästhantering eftersom dem flesta hästarna är rädda för ljudet när hovarna tar i rampen så - varför inte lägga nånting mjukt på rampen? en...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: karindk60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix