Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Hästhantering Hej allihop! Jag rider på ridskola en gång i veckan och har ridit i 4 år, själv är jag 14 år gammal. Jag älskar hästen som jag rider och...
Svar
16
· Visningar
1 525
Senast: Pruffen
·
Hästhantering mitt lilla sto har kommit på att hon INTE tänker kliva in i transporten utan att bråka. väl i står hon som ett ljus vi skall nu ta...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: vinkelina
·
C
Hästhantering Förutsätt att du har en lugn och trygg häst som ska säljas. Ingen tävlingshäst utan en häst som gillar skogsridning och kan grunder i...
2
Svar
39
· Visningar
4 070
Senast: Totola
·
B
Hästhantering Jag har för mycket tänke tid hehe men nu undrar jag vad ni här på buke anser om hjälptyglar, sporrar och grova bett ? Jag måste bara...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
13 559
Senast: skogis
·
M
Hästhantering Jag har en 16 årig vallack som jag nu haft i cirka 4 månader.Han har fram till för någon vecka sedan varit snäll och lätthanterlig.Nu...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: Pansi
·
Hästhantering har en dam på snart 2 år, som varit verkligt lätt att ha att göras med. nångång ett hopp till sidan då man ett henne.. fram till förra...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Fannih
·
A
  • Låst
Hästhantering Hur tar man bort sitt konto? Går det? :)
Svar
2
· Visningar
739
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har en tvåårig flicka som gått på lösdrift tills nu. Är mycket hanterad i grimma och snäll och godmodig på alla sätt. Idag gjorde...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Wippos
·
I
Hästhantering Jag har en 2 årig hingst som är lite hanterad. Han är alltid svår att få tag på i hagen, kommer fram så man har han ca 1 meter i...
Svar
8
· Visningar
2 423
Senast: avslutat medlemskap
·
N
Hästhantering Tänkte börja följa hans arbete och levels. Till saken är att jag absolut inte vet hur man ska börja? Kollade hans hemsida, men vet inte...
Svar
14
· Visningar
2 107
A
Hästhantering Hej! :) Hur tar man bort gamla trådar som man själv har skrivit? Känner att jag inte har någon nytta av dom längre :)
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Speedway
·
A
Hästhantering Hur ska man göra för att få en häst att sluta tigga? Direkt man öppnar fickan för att tex ta upp mobilen så tror han att han ska få...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: alma94
·
S
Hästhantering Hej alla! Hur gör ni med "sommarlov" för era hästar? Jag har ett sto som är sex år och som jag tänkte släppa på sommarbete, men hur...
Svar
16
· Visningar
8 519
Senast: iNTOHiMO
·
W
Hästhantering När tycker ni att det är bäst tid att komma till det nya stallet när man flyttar hästen? Jag hade planerat att komma på kvällen och...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: mahlmt
·
L
Hästhantering Hjälp mig om jag hamnar fel nu moderatorer... :p I sommar är det dags för min första alldeles egna häst. Jag har tidigare gått på...
2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: Raderad medlem 94602
·
L
Hästhantering Hej! Jag har ett halvblod som bara stått i ca 3 år. Jag har nu ridit honom i ca 9 månader. Han är jätte seg och lat eller trött. Vad kan...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: skwaller
·
M
Hästhantering Har en 22årigt avelssto som jag precis börjat ta hand om, eller ja, haft hand om i ungefär 1 månad och lite till. Inte hanterad alls typ...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: Missfuckhead
·
S
Hästhantering Hur tränar man en häst som blivit skrämd av en hovslagare? Detta var det som skrämde hästen: Hovslagaren stod och skulle verka...
2
Svar
35
· Visningar
4 374
Senast: Lager
·
B
Hästhantering Är det någon där ute som har några bra lastnings tips? Jag vill få in min häst på ett "fint" sätt. Jag vill att hon ska vilja gå in...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: PennyRe12
·
L
Hästhantering Jag köpte en arab valack för ca 10 mån sedan. Jag tycker aldrig att vi har fått den rätta kontakten med varandra. Enligt förra ägaren så...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 685
Senast: lotta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar