Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Behöver lite råd & tips nu! Köpte mig en 2,5 åring i början av januari. Han har alltid varit väldigt gapig så fort en häst går in...
Svar
2
· Visningar
1 436
Senast: Quinny07
·
Hästhantering Hej! Jag tänkte höra om hur ni tänker kring att hoppa av hästen vid 'faror' när ni rider. Jag vet att det finns olika 'skolor': de...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 082
Senast: kryddelydd
·
I
Hästhantering Hej, jag har ett problem.. Jag har fått hem en ny häst för några dagar sen, och första dagen vi skulle släppa ihop honom med dom...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Remix
·
Hästhantering idag så var jag i ett ridhus och red lite, när jag kom in så var ägarens häst transport ramp nedfälld men grinden där uppe var stängd...
Svar
15
· Visningar
1 386
Senast: Buck
·
Hästhantering Vi flyttade unghästen till lösdrift för två veckor sedan, på nätterna får hon stå i box då hon behöver betydligt mycket mer foder än de...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: jarnroos
·
P
Hästhantering Hej. Jag har en Åring som verkligen inte har någon respekt för vår el tråd runt hagarna här hemma. Det är ganska högt staket 130 cm...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Panikie
·
P
Hästhantering Jag har ett problem: Tjuriga hästar i spilta. Jag är en av de lite försiktigare och tycker det är ganska obehagligt när hästar är...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: Martenix
·
Hästhantering Jag visste när jag köpte henne att hon kan göra det vid stress men det har inte visat sig förrän nu. Anledningen är stress över...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Fjorden
·
Hästhantering Då tänker jag främst på när man är flera som sköter om samma häst, t ex om man står inackorderad i kollektivstall eller har medryttare...
Svar
12
· Visningar
1 386
H
Hästhantering Hej! Den här texten blev väldigt lång men skulle uppskatta det enormt om någon orkar läsa... Mitt ponnysto på 12 år är väldigt tjurig...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: hoppeflikkan
·
Hästhantering Vi provade igår att släppa ihop två ponnyer i hagen första gången. Vi har gjort allt enligt konstens regler och de borde vara bekanta...
Svar
9
· Visningar
4 708
Hästhantering Har en 2-åring som har blivit väldigt rädd (ängslig) av sig. Har fött upp hästen själv och var redan som bebis rädd av sig. Om jag...
Svar
1
· Visningar
1 154
Hästhantering Vi ska snart prova att släppa ihop dotterns och kusinens ponnyer i samma hage. Har dock inte gjort sådant förut och är nu rädd att de...
2
Svar
26
· Visningar
3 354
S
Hästhantering Undrar vad ni har för syn på att ha två st 10 månaders föl (åringar) ihop ensamma i en hage. I hagen bredvid går två vuxna hästar. De...
Svar
4
· Visningar
1 075
T
Hästhantering http://www.vimeo.com/6895676 Vad tycker ni om denna video? Känns mycket circus men circus behöver väl också mycket kontakt? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: vanimelde
·
L
Hästhantering Hej! Har en häst som drar mot utgången i ridhuset hela tiden.:confused: Har bara haft honom i två månader och han har alltid varit så...
Svar
3
· Visningar
1 344
Senast: Pansi
·
Hästhantering Min häst lägger gärna sitt huvud på mina axlar eller uppe på mitt huvud och trycker ner det. Varför gör han så? Är det någon...
Svar
13
· Visningar
3 194
Senast: arizona
·
S
Hästhantering Hej jag har ett sto som är 10 år. Jag har fått ett problem. Min medryttare skall rida dressyr med henne. Men hon vill bara bocka när hon...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Raderad medlem 94602
·
F
Hästhantering Hej! Nu har jag skaffat en ny häst för två veckor sen och jag föll för honom direkt :love: Han är valack men de som hade honom innan mig...
Svar
16
· Visningar
1 477
Senast: fialoppan
·
A
Hästhantering Undrar om någon har något tips på hur man kan bygga en provosorisk sjukhage? Min häst har stått på boxvila och i stallet finns ingen...
Svar
9
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka